Fandom

Sferopedia

Falxugon

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

DevilHarvester.jpg

Falxugon

Falxugony, zwane też diabłami żniwiarzami to baatezu będące uwodzicielskimi intrygantami, wywodzącymi swe pochodzenie z legendarnych, kusicielskich społeczności i wyspecjalizowanymi w stosowaniu zdradzieckich pokus do osiągania swych celów. Z wyglądu są humanoidami o przystojnym obliczu i czarującym uśmiechu, odsłaniającym lśniące, spiczaste kły. Posiadają gładkie, starannie przystrzyżone włosy, a z ich czół wyrastają po dwa małe rogi, podobne do jagnięcych. Ich nogi zakończone są rozszczepionymi, kozimi racicami; oczy lśnią złowrogą czerwienią a chwytny ogon, często oddający emocje istoty, pokryty jest karmazynowymi łuskami. Stworzenia te noszą zwykle wytworne, niezwykle szykowne stroje. Opanowały także sztukę zmiany postaci, dzięki czemu w razie potrzeby ukrywają swe diabelskie cechy, upodabniając się do pierwszaków.

Żniwiarze rzadko współpracują ze sobą. Najczęściej otaczają się niższymi rangą diabłami, tudzież śmiertelnymi kultystami. Swe zwycięstwa osiągają poprzez oszustwa, perswazję i polityczne intrygi. Chociaż nieobca jest im sztuka walki, to jednak preferują unikać spotkań z wrogimi istotami. Jeśli walka jest niezbędna dla ochronienia dowodów ich działalności przed wpadnięciem w niepowołane ręce stają do bitwy. W przeciwnym wypadku w razie zagrożenia dążą do zmycia się chyłkiem, pozostawiając walkę swoim podwładnym. Żniwiarze często bronią swych skarbów i sekretów wymyślnymi pułapkami.

Falxugony pełnią w szrankach baatezu funkcję kusicieli i agentów, działających głównie na Planie Materialnym. Żniwiarzy można spotkać w sekretnych świątyniach poświęconych diabelskim kultom, na tyłach skorumpowanych instytucji biznesowych a także na dworach okrutnych monarchów. Mogą podróżować karawanami, czaić się na skrzyżowaniach dróg o północy lub też ukrywać się w kanałach pod dużymi miastami. Można ich również spotkać wędrujących jawnie po ulicach praworządnych złych miast.

W swych działaniach falxugony posługują się elokwencją, erystyką a także podstępem i przekupstwem. Nic nie jest bardziej efektywnym sposobem na hurtowy skup dusz, niż błyszczące złoto. Żniwiarze zwykle przetrzymują użyteczne kosztowności w formie przenośnej, jak złote łańcuchy czy biżuteria inkrustowana klejnotami. Gromadzą również małe, najczęściej olśniewająco piękne rzeźby czy inne dzieła sztuki stworzone przez diabolicznych złotników. Gdy zawiedzie słowo i złoto, diabły te nie wahają się rzecz jasna przed sprytnym skrytobójstwem.

ŹródłaEdytuj

  • Fiendish Codex II: Tyrants of the Nine Hells

Więcej w Fandom

Losowa wiki