Fandom

Sferopedia

Flanowie

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Flanowie, to rasa ludzi ze świata Greyhawk. Przedstawiciele tej rasy są ciemnoskórzy, ich oczy również są ciemne bądź bursztynowe. Włosy Flanów są zwykle czarne i kręcone lub faliste. Mają mocne, szerokie twarze oraz krzepką budowę ciała. Flanowie są uważani za pierwszych ludzi i to od nich Flanaess wzięło swą nazwę. Flanowie od stuleci są ludem nomadycznym. Dużo Flanów żyje tam gdzie obecnie znajduje się Geoff, Tenh i Pustkowia. Tehnanie są Flanami czystej krwi. Flanowie zawsze byli silnie powiązani z naturą. Uważają, że naturę należy szanować, lecz nie kontrolować. Wierzą też iż to w jakiej porze roku rodzi się dziecko znacząco wpływa na jego późniejsze życie. Flanowie sadzą przy swoich domostwach drzewa i wierzą, że kondycja owej rośliny odzwierciedla dostatek rodziny. Nomadyczni Flanowie noszą ubrania ze zwierzęcych skór, a malowanie ciała i tatuaże są częstą metodą osobistej dekoracji. Flańcsy magowie unikają destrukcyjnej magii. Preferują czary obronne oraz wróżebne. Wśród magów istnieje też pogardzana grupka zgłębiająca nekromantyczne praktyki Ur-Flan. Kapłani Flanów są często druidami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki