Fandom

Sferopedia

Formit

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij

Formian2.jpg

Formity

Formian.jpg

Formit robotnik

Armadon.jpg

Armadon

FWarior.jpg

Skrzydlaty wojownik

Wypatrywacz.jpg

Wypatrywacz

Formity (pl.) albo formianie (ang. formians) - te owadzie stwory są tubylcami z Arkadii. Część z nich przeszła do innych planów, zwłaszcza Mechanusa. Arkadyjscy formianie są zwykle bardziej pokojowe niż ich agresywni i ekspansywni kuzyni w innych miejscach, których celem jest powiększenie kolonii do tego stopnia, że ogarną nimi wszystko. Atakują i wykorzystują do budowy swoich budowli wszystkich mieszkańców danego planu

HierarchiaEdytuj

W każdym mrowisku formitów spotykać można pięć podstawowych odmian tych istot na których czele zawsze stoi królowa.

RobotnikEdytuj

Robotnicy są najliczniejszą grupą formitów, liczoną w wielu milionach. Znajdują się na samym dole drabiny społecznej. Istnieją po to by służyć i wykonywać wszelkie czynności niezbędne do istnienia ula. Nie potrafią mówić, lecz są w stanie pokazywać proste czynności. Wykazują się niewielką inteligencją i zgadzają na wszystko co czynią wojownicy i nadzorcy. Mają oni wielkość małych psów, nie nadają się do niczego innego jak tylko prace fizyczne.

WojownikEdytuj

Sensem ich życia jest walka. Mają oni o wiele wyższy stan społeczny od robotników. Umożliwia to także lepszą komunikację, istoty te potrafią mówić. Komunikują się aby przekazywać rozkazy wojenne i plany strategiczne. Wojownicy mają wielkość małych koni. Używają do walki pazurów, zębów i żądła. Niektóre z nich używają zaostrzonych z dwóch stron kijów lub czegoś w rodzaju półwłóczni.

NadzorcaEdytuj

Nadzorcy wydają polecenia robotnikom i wojownikom. Porozumiewają się telepatycznie, uwielbiają otaczać się istotami dominującymi, gdyż pobierają od nich energię. Zajmują się zniewalaniem różnych istot, które są przez nich osłabiane przez pewne umiejętności psioniczne. Nie cieszą się wcale możliwością kontrolowania umysłów, uważają to jednak za jedyny skuteczny sposób. Planują objąć swym ulem cały świat, co więcej są naiwnie przekonani, że wszyscy inni tego chcą. Te formity nie są okrutne, jednak pozbawione wyższych uczuć, wierzące w nadrzędność ich systemu "politycznego".

MyrmarchaEdytuj

To arystokraci. Elita społeczności tych istot. Są zróżnicowani czym przewyższają innych formitów. Mają własne cele, potrafią twórczo myśleć. Niemniej nigdy nie stoją w sprzeczności z decyzjami królowej. Posiadają coś w rodzaju rąk, które są zakończone czymś w rodzaju ludzkich palców. Są znienawidzonymi wrogami Slaadów. Potrafią wykorzystywać zdolności czaropodobne i czasem, choć niezwykle rzadko zostają zaklinaczami.

KrólowaEdytuj

Posiada ogromne ciało, potężne zdolności dzięki którym włada rojem, lecz nie potrafi samodzielnie się poruszać. Lubi rzucać zaklęcia.

Inni formianieEdytuj

Na planach wykształciło się zapewne wiele unikalnych i wyspecjalizowanych rodzajów formian, niemniej są rzadko spotykani.

ArmadonEdytuj

Ci formianie służą jako potężne jednostki bojowe.

Skrzydlaty wojownikEdytuj

Skrzydlaci wojownicy są latającą odmianą zwykłych wojowników.

WypatrywaczEdytuj

Wypatrywacze specjalizują się w wykrywaniu przeciwników, o których informują poprzez świadomość roju - ich rola jest więc podobna jak u nadzorców.

Zobacz teżEdytuj

Źródła Edytuj

Bezpośrednie tłumaczenie z Planewalker

  • Planes of Law
  • Tales From the Infinite Staircase
  • Księga Planów
  • Czarci Foliał
  • Monster Manual (D&D 3.5)
  • Beyond Countless Doorways (d20, Malhavoc Press)

Więcej w Fandom

Losowa wiki