Fandom

Sferopedia

Frakcje

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Share

Frakcja to zorganizowana grupa ideologiczna, działająca na wielu planach egzystencji. W przeciwieństwie do sekt, mają wielu członków (zwanych 'frakcyjnymi'), rozbudowaną organizację i nieograniczony obszar działania. Frakcje nie tylko głoszą swą filozofię, ale również starają się wprowadzać ją w życie. Ich członkowie zobowiązani są służyć interesom danego ugrupowania, a w zamian otrzymują pomoc w wielu dziedzinach.

RangiEdytuj

Większość frakcji posiada umowne "rangi", które w społeczności danej frakcji zajmuje jej członek:

  • Imienny (ang. Namer) - osoba zaliczająca się do członków frakcji, lecz nie pełniąca w niej wysokich funkcji ani nie angażująca się w jej sprawy w ogromnym stopniu
  • Faktotum (ang. Factotum) - zasłużony członek frakcji, zaangażowany w czynne popieranie jej idei i często pełniący we frakcji określoną funkcję
  • Faktor (ang. Factor) - jeden z cieszących się największym poważaniem wysoko postawionych członków frakcji, zazwyczaj jest ich tylko kilku
  • Faktol (ang. Factol) - przywódca frakcji posiadający władzę nad wszystkimi niżej postawionymi członkami

Lista frakcjiEdytuj

Główną areną zmagań frakcji jest Sigil, w którym sprawują oficjalną lub nieoficjalną władzę. W odległych czasach frakcji było bardzo dużo (około 50), jednak po Wielkim Przewrocie, Pani Bólu ograniczyła ich liczbę do piętnastu, która utrzymywała się przez długi czas, dopóki Miastem Drzwi nie wstrząsnęła Wojna Frakcji. Wtedy, na skutek przetasowań, pozostało szesnaście frakcji, a one same zostały wygnane z Sigil.

Frakcje przed Wojną FrakcjiEdytuj

Frakcje po Wojnie FrakcjiEdytuj

Oficjalne frakcje, które straciły ten status przed Wielkim PrzewrotemEdytuj

ZasobyEdytuj

Wszystkie frakcje zapewniają swym członkom rozmaite przywileje. Niektóre są bardzo charakterystyczne i przypisane tylko do danej grupy (na przykład Pakt Umarłych, będący w posiadaniu Grabarzy), można jednak wymienić wiele zasobów, które zapewniają wszystkie frakcje. Pierwszym, który przychodzi na myśl jest schronienie i zakwaterowanie, dostępne w siedzibach frakcji. Są jednak i inne:

InformacjeEdytuj

Większość frakcji kataloguje i przechowuje wiedzę o umiejscowieniu, kluczach i punktach docelowych rozmaitych portali w Sigil i na planach. Do części z tych portali można dotrzeć na własną rękę, jednak informacje kosztują i bywają niebezpieczne. Frakcje stosują zniżki i nie oszukują swoich członków, udzielając im odpowiedzi na tego rodzaju pytania.

ZatrudnienieEdytuj

Większość faktoli uważa, że duża ilość bezrobotnych członków frakcji jest szkodliwa dla jej opinii. Nie pomaga to w rekrutacji nowych śmiałków, a bezrobotne wagabundy bywają niebezpieczne. Dlatego też kwatera główna frakcji zwykle jest miejscem, gdzie można znaleźć liczne oferty zatrudnienia. Sferowcy doskonale wiedzą, do której frakcji się zwrócić w razie kłopotów. Nieumarli - pomogą Grabarze, zbiegły więzień - wystarczy zawiadomić Łaskobójców. Dzięki temu frakcje z powodzeniem pośredniczą w wielu zleceniach. Aby zostać członkiem frakcji należy posiadać podobne przekonania a czasem, gdy według osób werbujących to nie wystarcza, wykonać drobne zadania przez nich zlecane.

LeczenieEdytuj

Frakcje zwykły posiadać w swoich kwaterach kleryków, zazwyczaj w stopniu faktotum. Służą oni członkom frakcji na miejscu, opatrując rany, lecząc choroby, zdejmując klątwy i zapewniając inne usługi. Zwykle jest to płatne, jednak oferta jest konkurencyjna, solidna i uczciwa.

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki