Fandom

Sferopedia

Gałęziak

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

De0f08909a25c68bd98b78c6d5b82431-1.jpeg

Gałęziaki w D&D 5.0

Gałęziak.jpg

Gałęziak

Strzeżcie się spuścizny wampira Gulthiasa; roślin z apetytem na krew.

Gałęziaki to przypominające drzewa stwory o złym charakterze. Mogą zapuścić korzenie w zwykłą glebę i pobierać substancje odżywcze jak typowe rośliny, a wyglądają wówczas jak drzewiaste krzewy, ale potwory te uwielbiają pić krew i ten sposób odżywiania przedkładają nad fotosyntezę. Osobniki żyjące pod ziemią muszą żywić się krwią, gdyż nie dociera tam światło słońca. Zwykle stwór ten mierzy około 1 metra wzrostu, a jego bezlistne gałęzie przeplatają się ze sobą, tworząc humanoidalną postać. Mędrcy uważają, że pierwsze gałęziaki wyrosły z nasion Drzewa Gulthias, które wzrosło z drewnianego kołka, użytego do zabicia starożytnego wampira. Zamiast rodzić owoce, gałęziaki rozmnażają się poprzez system korzeni, tak jak drzewa osikowe. Gałęziaki mówią leśnym. Gałęziaki zwykle ciasno skupiają się w grupie i starają się wtopić w naturalną roślinność otoczenia (albo upodobnić do sterty kompostu czy drewna opałowego), czekając na nadejście odpowiedniej zwierzyny. Szczególnie chętnie czają się w pobliżu obozowisk i wodopojów, gdzie często udaje im się schwytać nieostrożne ofiary.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki