Fandom

Sferopedia

Galareta ogłuszająca

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Galareta ogłuszająca (ang. stunjelly) to rodzaj śluzu stworzonego magicznie, pierwotnie jako pułapka przypominająca z wyglądu fragment kamiennego muru. Ciała tych istot przypominają duże, przezroczyste kwadraty, grube na kilkadziesiąt centymetrów. Istoty te poruszają się bezszelestnie, a ich ciała wydzielają delikatny zapach octu.

Najgroźniejszą bronią tej galarety jest paraliżująca toksyna, którą przydziela poprzez swoje pseudopodia. Kiedy uda się jej sparaliżować ofiarę, otacza jej ciało i rozpoczyna trawienie. Ponieważ nie rozkłada substancji nieorganicznych, zdarzają się galarety przenoszące w swym ciele cenne przedmioty dawno pożartych ofiar. Z uwagi na tę właściwość, są czasem wykorzystywane jako istoty utrzymujące w lochach porządek i uprzątające je z rozkładających się resztek i dostarczające przy tym właścicielowi rozmaitego łupu.

Galarety ogłuszające rozmnażają się przez podział - galareta o bardzo dużej grubości dzieli się na dwie cieńsze przy dźwięku podobnym do bardzo głośnego rozdarcia tkaniny.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki