Fandom

Sferopedia

Gargulec

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

3283.PNG

Gargulec w D&D 5.0

Gargulec.jpg

Gargulec

Gargulce to złe, sadystyczne stworzenia o kamiennych, skrzydlatych ciałach mających kształt groteskowych humanoidów. Są to krwiożerczy łowcy, często spotykani w ruinach i podziemnych pieczarach. Często zastygają w bezruchu, udając kamienne rzeźby i cierpliwie czekając na mijające je ofiary, lub nacierają na nie z zaskoczenia z powietrza. Zazwyczaj atakują wszystkie napotkane istoty, lubując się w ich obezwładnianiu i torturowaniu. Są sprawnymi wojownikami, wyposażonymi w ostre pazury, zęby i rogi oraz twardy, naturalny pancerz. Mają swój własny gardłowy język.

Gargulce żyją z małych grupach, zainteresowanych głównie poszukiwaniem nowych ofiar do morderczych zabaw. Najchętniej polują na humanoidów i inne rozumne stworzenia, którym mogą sprawiać ból. Pierwotnie istoty te były kamiennymi rzeźbami o groteskowych kształtach, jednak zostały ożywione przez nierozważnego maga. Ich temperament sprawił, że błyskawicznie rozmnożyły się i rozpowszechniły po wielu światach Planu Materialnego. Nie potrzebują wody i pokarmu i mogą godzinami stać w bezruchu. Ich jedynym jadłem jest ból i cierpienie, które zadają. Czasem zaciągają się na służbę do złych magów, w zamian za kilku humanoidów do zabawy pełniąc rolę strażników i posłańców. Rogi gargulców są znanym komponentem alchemicznym.

KopociantEdytuj

Kopociant to wodna odmiana gargulca, zamiast do lotu wykorzystująca swe skrzydła do pływania. Kopocianty są podobne do naziemnych gargulców. Zamieszkują zwykle jaskinie położone w płytkich wodach. Ich ofiarami najczęściej są wodne humanoidy, takie jak morskie elfy.

Kryształowy gargulecEdytuj

Kryształowy gargulec jest złośliwym, latającym drapieżnikiem który lubi torturowanie stworzeń słabszych niż ona sam. Kryształowe gargulce są skrzydlatymi kryształowymi statuami, nieco mniejszymi niż ich kamienni kuzyni. Mogą siedzieć nieskończenie bez poruszania się i używają tego przebrania by zaskoczyć swoich przeciwników. Nie wymagają jedzenia, wody lub powietrza, lecz często zjadają swoich upadłych przeciwników z zamiłowania do zadawania bólu. Są samotniczymi stworzeniami które często można znaleźć oczekujące cicho na ofiarę. Kryształowe gargulce preferują chłodny klimat. kryształowe gargulce mówią wspólnym i ziemnym. Morska odmiana kryształowego gargulca, kryształowy kopociant, używa swoich skrzydeł by pływać z szybkością latania.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki