Fandom

Sferopedia

Gargulec strażniczy

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Guardgoyle.jpg

Gargulec strażniczy

Oryginalnie wynalezione przez Zhentarima, Gargulce strażnicze (ang. guardgoyles) są powszechnie obecne w grobowcach, komnatach i plebaniach bogatych kupców i szlachciców wzdłuż Faerûnu. Są najczęściej spotykane w bogatych miastach z populacjami magów wtajemniczeń do wynajęcia, takich jak Calimport, Saerloon, Selgaunt, Silverymoon, Waterdeep i Twierdzy Zhentil. Stworzone by strzec cennych przedmiotów, gargulce strażnicze bronią swoich obowiązków z absolutną lojalnością. Gargulcowi strażniczemu można jedynie nakazać bronienie określonego przedmiotu. Pozostaje w pobliżu i jest bezczynny póki nie zostanie zaatakowany, póki jego obowiązek nie jest zakłócony w dowolny sposób, lub póki intruz nie wykona określonego specyficznego działania działanie określonego przez władcę stworzenia (które może być tak proste jak “wejście do tego pokoju.”) Gargulec strażniczy nigdy nie goni intruzów dalej niż 30 metrów od przedmiotu którego strzeże. Tylko stwórca gargulca strażniczego, lub ci którym stwórca gargulca strażniczego każe się podporządkować, może przydzielić stworzeniu nowe strażnicze zadanie. Gargulcowi strażniczemu można nakazać by ignorował określone jednostki, które muszą być prosto opisane lub fizycznie obecnie w czasie gdy gargulcowi strażniczemu daje się jego obowiązek. Jeśli zignorowana jednostka poruszy strzeżony przedmiot, gargulec strażniczy dołoży wszelkich starań by za nią podążyć. Jeśli gargulec strażniczy straci trop przedmiotu którego strzeże (na przykład podprowadzający osobnik podnosi przedmiot i teleportuje się daleko), gargulec strażniczy pozostaje bezczynny póki przedmiot nie powróci lub otrzyma nowy obowiązek od swojego stwórcy. Gargulec strażniczy jest około 9,1 metra wysokości i waży 68 kilogramów. Gargulec strażniczy nie może mówić, lecz rozumie komendy wydawane w dowolnym języku jakim mówi ich stwórca.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki