Fandom

Sferopedia

Gigant górski

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Giants4.JPG

Gigant górski

Mountain giant.JPG

Gigant górski

Górscy giganci (ang. mountain giants) to jedna z największych odmian gigantów, osiągająca ponad 13 metrów wzrostu i ponad 22 tony wagi. Są to prymitywne istoty, znane z okrucieństwa i kapryśności. Czerpią wielką przyjemność z rzucania w mniejsze istoty głazami i obserwowania, jak próbują uciekać. Z wyglądu podobne są do gigantów wzgórzowych, z czarnymi włosami, nieco małpią twarzą i ziemistą skórą oraz wydętym brzuchem. Posiadają wyczulony węch pozwalający im z powodzeniem tropić inne stworzenia. Istoty te ubierają się zwykle jedynie w postrzępione przepaski biodrowe i koszule niedbale okrywające ich bulwiaste ciała. Mężczyźni noszą gęste brody, jednak bez wąsów. Już daleka towarzyszy im odrażający odór. W swych sakwach oprócz głazów i przedmiotów osobistych giganci przechowują czasem odebrane humanoidom przedmioty, takie jak wozy, małe chatki i meble, które traktują jak zabawki. Giganci górscy żyją około stu lat.

W walce górscy giganci stosują nieskomplikowane taktyki, polegające na atakowaniu na oślep najbliższego przeciwnika głazami, skakaniu na niego lub chwytaniu go w uścisk. Czasem łapią mniejsze humanoidy i ze śmiechem rzucają nimi o skały. Posiadają też ogromne maczugi, którymi uderzają z góry prosto w głowy przeciwników, zadając straszliwe obrażenia. Inną groźną zdolnością jest magiczna moc przywoływania innych gigantów (najczęściej wzgórzowych, trolli lub ogrów).

Górscy giganci żyją w rodzinach, zamieszkując gigantyczne pieczary położone w niedostępnych górach. Pieczary te często posiadają niezbadane korytarze i przejścia, zbyt małe jak na rozmiary gospodarza. Giganci rzadko opuszczają swój dom (kobiety i dzieci prawie nigdy) i niewiele poza nim ich interesuje. Często trzymają przyzwane mniejsze giganty jako strażników. Górscy giganci uprawiają poliandrię - wielu mężczyzn żyje z jedną kobietą. Wynika to z faktu, iż na świat przychodzi trzy razy więcej chłopców niż dziewcząt. Dość często jeden z gigantów wchodzących w skład rodziny jest szamanem i dysponuje magią kapłańską.

Żyjący w obrębie jednego szczytu bądź łańcucha górskiego giganci górscy tworzą luźno powiązane plemię, któremu przewodzi najsilniejszy szaman. Prowadzi on niezwykle rzadkie ceremonie plemienne i udziela rad mężczyznom, którzy decydują się wyruszyć w świat. Szaman plemienia zawsze żyje samotnie, otoczony jedynie służącymi mu pomniejszymi gigantami.

Giganci górscy to myśliwi i łupieżcy. Ich ulubionym pożywieniem jest mięso owiec, choć nie gardzą też orzechami, owocami i innymi jadalnymi częściami roślin. Nie mają naturalnych wrogów, ale czasem zdarza im się wybrać złą jaskinię na leże i stać ofiarą ataku jakiejś bestii, zamieszkującej nieznane odnogi tuneli. Choć nie mają wyraźnych tendencji ku dobru i złu i jest możliwe nawiązanie z nimi porozumienia, górscy giganci są nieufni wobec obcych i zdecydowanie preferują samotność.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki