Fandom

Sferopedia

Gigant kamienny

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Giant stone.jpeg

Gigant kamienny

Stone giant.JPG

Gigant kamienny

Stonegiant.jpg

Starszyzna gigantów kamiennych

Kamienni giganci (ang stone giants) są gatunkiem dość szczupłym, ale muskularnym. Ich twarde, bezwłose ciała o gładkiej, szarej skórze ułatwiają im wtopienie się w skaliste otoczenie, w którym żyją. Ich nieco wymizerowane rysy i głęboko osadzone, czarne oczy nadają ich twarzą ponury wyraz. Typowy kamienny gigant mierzy sobie sześć metrów i waży aż 4 tony, co wynika z dużej gęstości ich ciał. Kobiety są nieco niższe i lżejsze. Kamienni giganci nie noszą zbroi, preferując szaty w kolorze kamienia. Żyją długo, średnio 800 lat. Podobnie jak wiele innych ras, zwykle noszą swój dobytek przy sobie, choć najcenniejsze przedmioty pozostawiają ukryte w domostwach. Typowa sakwa kamiennego giganta zawiera głazy do miotania, nieco grosiwa i kilka przydatnych przedmiotów. Są chyba najlepszymi miotaczami głazów pośród gigantów, a ich skuteczność wzmacnia się jeszcze, gdy atakują z zaskoczenia, ukrywszy się między skałami. Często zabezpieczają ścieżki prowadzące do ich domostw przygotowanymi zawczasu lawinami. W zwarciu walczą przy pomocy wielkich kamiennych maczug.

Kamienni giganci preferują jako siedziby głębokie jaskinie położone w wysokich, smaganych burzami górach. Preferują klimaty umiarkowany i podzwrotnikowy. Żyją w połączonych więziami krwi klanach, nie liczących więcej niż dziesięciu członków, z których połowa to dzieci. Zwykle jedno pasmo górskie zamieszkuje przynajmniej kilka klanów, połączonych wspólnotą sąsiedzką i wspierających się w razie potrzeby. Istoty te są niezdarnymi artystami malującymi sceny ze swego życia na ścianach jaskiń i skórzanych zwojach. Niektóre z upodobaniem do muzyki grają na kamiennych fletach i bębnach, inne tworzą z pomalowanych kamiennych kulek prostą biżuterię.

Mniej więcej jeden na dwudziestu gigantów wykształca specjalne umiejętności kształtowania kamienia, a niektórzy spośród nich dodatkowo posiadają naturalne umiejętności magiczne. Tacy giganci zwani są starszyzną, a najpotężniejsi z nich zostają wodzami połączonych klanów. Kamienni giganci lubią towarzystwo niedźwiedzi jaskiniowych i często trzymają je jako zwierzęta domowe. Nieliczni żyjący w obszarach arktycznych hodują niedźwiedzie polarne.

Kamienni giganci lubią zabawy, zwłaszcza w porze nocnej. Często mierzą się w rzucaniu głazami i w innych grach polegających na próbie sił. Czasem zawody te obejmują całe klany, obrzucające się nawzajem deszczem kamieni. Istoty te są wszystkożerne, ale jedzą tylko świeżą żywność. Mięso przyrządzają i pochłaniają w krótkim czasie po upolowaniu. Skór upolowanej zwierzyny używają jako koców i wymieniają z okolicznymi humanoidami na tkaniny albo zwierzęta hodowlane. W swoich jaskiniach giganci kamienni często trzymają ogromne kozy, służące im jako źródło nabiału.

FaerlinEdytuj

StarszyznaEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki