Fandom

Sferopedia

Gith (Athas)

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Gith.JPG

Gith

Githowie to rasa agresywnych, łasych na mięso humanoidów istot ze świata Athas. Jak głoszą plotki, githowie są zmutowanym odłamem githyanki. Z wyglądu istoty te przypominają groteskową krzyżówkę elfa z gadem. Są niezwykle smukli i wychudzeni, z twarzami przypominającymi szkielety, patykowatymi rękami i wrzecionowatymi nogami. Ich pazurzaste dłonie mają tylko trzy palce i są pozbawione kciuka. Mimo tego githowie potrafią używać narzędzi i broni. Również palce stóp zakończone są długimi szponami. Githowie poruszają się zawsze w pozycji przygarbionej, niechętnie się prostując. Są niezwykle skoczne, co wykorzystują podczas ataku, błyskawicznie zbliżając się dużą grupą do przeciwników i zalewając ich swą masą. Zazwyczaj uzbrojeni są w włócznie o dużych, obsydianowych ostrzach. Bitwę nadzoruje wódz, wspierający swych ludzi atakami psionicznymi.

Githowie żyją w plemionach, dowodzonych przez wodzów posiadających potężne zdolności psioniczne. Wszystkie inne funkcje w plemieniu są obsadzane wedle życzenia wodza. Zwykle asystują mu szamani i magowie - plugawiciele. Niewiele wiadomo o reprodukcji tych istot, pewne jest, że są jajorodne. Podobno w głębi plemiennych terytoriów istnieją pilnie strzeżone wylęgarnie, składające się z setek gniazd. Githowie zamieszkują tereny górskie, gdzie ich siedziby znajdują się pod ziemią, w dobrze osłoniętych kanionach lub dolinach górskich. Istnieją też plemiona równinne, żyjące na wzór nomadów i przemieszczające się tam, gdzie akurat jest dostatek pożywienia. Choć nie gardzą żadnym mięsem, preferują polowanie na humanoidów, których uznają za najbardziej smakowitych. Gdy są naprawdę zdesperowani, atakują nawet tri-krinów, pomimo tego że ich mięso jest obrzydliwe w smaku a polowanie rzadko kończy się sukcesem.

ŹródłaEdytuj

  • Monstrous Manual
  • Black Spine

Więcej w Fandom

Losowa wiki