Fandom

Sferopedia

Gith Wyzwolicielka

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Nie było nikogo ponad Gith. Jej moc była tak wielka, że sprawiała, że inni poznawali *istotę* własnej mocy. I Zerthimon złożył swój miecz u jej stóp.

Nieprzerwany Krąg Zerthimona.

Gith Wyzwolicielka to bohaterka githyanki, która przyczyniła się do uwolnienia Ludu spod władzy Illithidów.

Z historii Nieprzerwanego Kręgu Edytuj

Jak podaje Nieprzerwany Krąg Zerthimona, gdy patriarchowie githów (zdeformowani przez niewolę u illithidów ludzie) zbuntowali się przeciw swoim oprawcom, odnieśli zwycięstwo dzięki udziałowi dwóch osób. Zerthimona i Gith Wyzwolicielki.

Zerthimon był mędrcem, filozofem, psionikiem i wojownikiem - był jednym z pierwszych, który nauczył się kontrolować myśli tak, by odpierać ataki psioniczne illithidów. Gdy zrozumiał, iż przy pomocy stali (była to pierwsza chwila jego świadomego życia) jest w stanie zabić każdego przeciwnika, zwłaszcza ciemiężycieli, *poznał* samego siebie i istotę wolności. Był on pierwszy, lecz swe *poznanie* wolbności i buntu wszczepił w pozostałych przedstawicieli Ludu.

Gith Wyzwolicielka dzięki naukom Zerthimona wzrosła w siłę, lecz już wcześniej służyła illithidom w wyprawach wojennych. Z tego powodu to ona stała się przywódczynią ofensywy niewolników - jak podaje Nieprzerwany Krąg, jej determinacja sprawiała, iż i inni zaczynali walczyć z potężną siłą.

Gdy Lud wygrał wojnę, doszło do spięć. Zerthimon wierzył, iż Lud powinien być strażnikiem wolności, lecz wpierw musi uzdrowić swe rany po wojnie. Gith głosiła filozofię ekspansywności - uznała, iż Lud musi zawładnąć wieloświatem. Doprowadziło to do wojny domowej, która trwa do dzisiaj. Potomstwo tych, którzy walczyli po stronie Gith, nazywani sią githyanki. Potomkowie stronników Zerthimona to githzerai.

Więcej w Fandom

Losowa wiki