Fandom

Sferopedia

Glaistig

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Glaistig.jpg

Glaistig

Piękne i czarujące, glaistigi są istotami baśniowymi które czają się w i dookoła sadzawek, jezior i strumieni. Mają nienasycony głód krwi śmiertelników, mamiąc ofiary by podeszły blisko do ich kryjówki w celu wyssania ich. Są często mylone z wampirami ze względu na ich krwiopijczą technikę, lecz nie są nieumarłymi. Glaistigi przypominają niesamowicie atrakcyjne ludzkie kobiety lub półelfki, lecz zamiast normalnych nóg, posiadają kozie nogi z długim, białym futrem. Większość ma śnieżnobiałe włosy i oczy które migoczą niczym woda. Gdy się uśmiechają, glaistigi próbują nie pokazywać swoich zębów, które są zaostrzone do okrutnie wyglądających kłów i ujawniają je tylko gdy planują uderzyć. Glaistigi noszą długie, ładne szaty i ubrania które drapują wzdłuż ziemi, by ukryć ich nogi. Glaistigi brzydzą się pokazywaniem swoich nóg komukolwiek i ujawni je tylko by naskakiwać w gniewie. Jeśli ktoś uchwyci widok kozich nóg glaistiga, stanie się bardzo wściekła i zaatakuje gorszyciela. Pomimo ich prostolinijnej żądzy krwi glaistigi są nieprzewidywalne i kapryśne. Jeśli niedawno się najadły (powiedzmy w ciągu miesiąca), wtedy są tak samo skłonne komuś pomóc jak zaatakować. Więcej niż garstka ludzi została zaatakowana przez glaistiga, nawet jeśli rozmawiał i był przyjazny dla nich w przeszłości. Glaistigi lubią również tańczyć, a część wabi swoje ofiary do harców i tańczą wiele godzin przed zaatakowaniem ich. Glaistigi są samotnicze z natury i nie lubią nawet innych istot baśniowych tak bardzo. Podczas gdy nie zyskują pożywienia z krwi leśnych stworzeń, glaistigi są znane z atakowania istot baśniowych które podeszły zbyt blisko na ich terytorium. Prawdopodobnie ze względu na ich podobną naturę, glaistigi wyjątkowo nie lubią driad, i jest niezwykle rzadkim znalezienie dwóch takich istot na tym samym terytorium. Przeciętny glaistig mierzy około 1,5 metra wysokości i waży około 41 kilogramów. Glaistigi mówią wspólnym, elfim i leśnym.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki