Fandom

Sferopedia

Gmach Mówców

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

HallOfSpeakers.jpg

Owalny Gmach Mówców z marmuru zwieńczony smukłą iglicą

Wydaje się to być zdumiewające, lecz osoba wpychająca nos w nie swoje sprawy wokół Gmachu Mówców (ang. Hall of Speakers) może dowiedzieć się naprawdę wiele nim ktokolwiek pomyśli go zatrzymać. Gmach jest miejscem publicznym: Każdy skurl może tam wejść, lecz jedynie garstka dostępuje wglądu pod powierzchnię legislacyjnych afer.

LokalizacjaEdytuj

Siedziba Znakowców spoczywa w gwarnym zakątku Dzielnicy Urzędników. Uliczni obwoływacze, skrybowie, naganiacze oraz kurierzy mają ręce pełne roboty. Odwiedzający Gmach potrzebują ich usług i będą musieli za to płacić. Najemnicy odpoczywający pomiędzy księgowymi pokojami kampanii w pijaczych zajazdach, odnawiający swoje stroje i wymieniający zagraniczne monety na lokalny brzdęk u lichwiarzy. Importerzy egzotyków sprzedają swoje dobra bogatym i wymyślnym. Devy w przebraniu realizują cele swoich potęg. A samotni oszuści - najbieglejsi w handlu - wyszukują dodatkowych prowizji.

HallOfSpeakers02.jpg

Pomieszczenia, wymiary oraz okolice Gmachu Mówców

ArchitekturaEdytuj

Sam Gmach nie ma trawników ani tarasów, lecz spoczywa pośród otaczającego chaosu majętnych kwater i domicylów. Jest wysoką, pełną gracji iglicą nie pozwalającą na ominięcie tego miejsca. (Tak samo jak tytaniczna żelazna statua na zewnątrz zwana "Potęgą Jedynego.") Sam owalny Gmach wyrzeźbiony jest z marmuru. Kryta arkada okala budynek, przerwana przez dwa wejścia: Portal Znakowca (ang. Signer's Portal) z jednego końca oraz Portal Mówcy (ang. Speaker's Portal) z drugiego.

Foyer wewnątrz obu wejść wygląda jasno i przestronnie. Ściany zdają się jarzyć, a wysokie okna giloszują podłogę światłem. Nieprzerwany strumień odwiedzających sunie przez wejścia; niektórzy kierują się do sal konferencyjnych i prywatnych apartamentów oddanych w dzierżawę przez Znakowców, lecz większość zmierza do komnaty zwanego Podium Mówcy (ang. Speaker's Podium). Hultaje stojący w foyer Portalu Mówcy mogą usłyszeć dość wyraźnie wrzącą dalej debatę:

Komnaty RadyEdytuj

"Żądam bezzwłocznego wyburzenia Mostu Fhurling!" krzyczy zirytowany Autonom. "Ta rozpadająca się kładka jest zagrożeniem dla każdego hultaja przechodzącego po niej, i jestem zmęczony mówieniem Tępakom dlaczego nie mogą dostać się z Szynku Ulicka w Ulu do Galanterii Ilyera w Niższej Dzielnicy bez nadkładania drogi aż do Stojaka Zaddfuma.

Debaty takie jak ta zazwyczaj rozwiązuje się w Komnatach Rady (ang.. Council Chambers) po obu stronach Podium Mówcy (ang. Speaker's Podium). Osoby na liście mówców przybywają tutaj prowadzić publiczne rozprawy czy dyskusje. Dostanie się na listę mówców (i wyrzucenie innych) czyni ten Gmach kolejną areną dla między-frakcyjnych bitew. Każdy może zostać mówcą, tak długo jak znajduje się na liście. Rada Mówców składa się jedynie z oficjalnych delegatów z każdej zalegalizowanej frakcji - faktolów i innych osobistości. Mówca, zawsze Znakowiec, nadzoruje wszelkie sesje publiczne, przewodnicząc debatom dotyczącym statutów, dekretów oraz prawa Sigil. Po wystarczającej ilości publicznych rozmów, Rada wycofuje się do komnatach by przegłosować i uprawomocnić propozycje - bądź też je odrzucić.

Wzdłuż korytarza na drugą stronę Podium Mówcy odwiedzający może dostrzec dwa spiralne schody, dające dostęp do wyższych komnat Gmachu. Para identycznych schodów oskrzydla Portal Znakowców na drugim końcu Gmachu, a pozostałe schody są usytuowane w przerwach wzdłuż korytarza otaczającego wkoło Gmach. Hultaj wspinający się na szczyt schodów ujrzy długi, zakrzywiony hol pełen drzwi w równych przedziałach. Za drzwiami tymi znajdują się sale konferencyjne, sypialnie członków frakcji oraz wynajęte gościom i dygnitarzom kufry, którzy nie mają nic przeciwko wynajmującym, okazującym się być centrami wieloświata. Każde schody pną się 10 pięter ponad główne piętro Gmachu.

RóżodawcyEdytuj

Z powrotem na głównym poziomie, kierując się korytarzem więcej niż jeden śmiałek był zaczepiany przez jakiegoś trepa próbującego sypać przed nim płatkami kwiatów. Przez otwarte drzwi jednej z tutejszych sal konferencyjnych, osoba może zobaczyć jeszcze z tuzin sypaczy płatków rozprawiających. "Sigil jest beznadziejne," rzecze kobieta, "Jedynym co tu rośnie jest kolcokrzew. Niemal myślę, że powinniśmy odpuścić." A odpowiada jej męski głos: "Nonsens. Możni prowadzą oranżerie. Kiedy tylko wypełnimy je różami, będziemy mieć lepszy pomysł jak poradzić sobie z ulicami." Inni hultaje przechodzący obok cicho chichoczą od dyskusji Różodawców (ang. Rosebringers), sekty poświęconej wypełnieniu wieloświata zapachem róż, , co większość uważa wyłącznie za mrzonki.

Komnata faktolaEdytuj

Odległy koniec terytorium frakcji Gmachu - poza strażą po drugiej stronie Portalu Znakowców, obszar często jest niepatrolowany. Hultaj mógłby ważyć się dotrzeć do kwater faktola bez kogokolwiek dociekliwego po drodze. Choć ujrzenie w przelocie samej Darius zawsze sprawia, iż osoba zastanawia się o czym ona myśli, szpiegowanie jej komnat jest głupie. Oczywiście, krwawnik poświęcający tyle na koncentrację tak jak ona nie zaśmiecałby jej kojących kwater pełnych drobiazgów i skarbów.

Komnata ZgodnościEdytuj

Opuszczając komnaty faktola we wspaniały ogród Gmachu, hultaj może zakraść się do frakcyjnej Komnaty Zgodności (ang. Chamber of Concord). Obserwując długą kolejkę Znakowców opuszczających jej drzwi, hultaj musi zadać sobie pytanie jak oni w ogóle dochodzą do konsensusu. Pojednanie tak wielu osobistych wieloświatów w podzielny obraz nie może być łatwym zadaniem.

RilithEdytuj

Najbardziej tajemniczą komnatą w Gmachu Mówców jest krypta założyciela frakcji Rilith. Imponujący grobowiec, owalny jak większość innych pomieszczeń w Gmachu, cechuje się dziwacznie organicznymi pilastrami utrzymującymi gzyms przypominający ułożone w rządku stalaktyty. Magiczne światło z bardzo wysokiego zakrzywionego dachu - wszystko sprawia wrażenie wyrzeźbionego w Gmachu Mówców - skupia się na masywnej urnie wyrytej z kolosalnej oceanicznej perły. Jak niesie śpiewka, szczątki Rilith spoczywają wewnątrz tej urny. Kontyngent Znakowców czuwa nad obiektem każdego dnia i nocy, każdej chwili myśląc o swoim założycielu. Obawiają się iż Rilith zniknie z kart historii, gdyby ich uwaga rozproszyła się choćby na chwilę. A bez swojego założyciela, sama frakcja zaiste mogłaby przestać istnieć!

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki