Fandom

Sferopedia

Golem gargulec

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Glass gargoyle.jpg

Golem gargulec po lewej

Golemy gargulce (ang. gargoyle golems) to kamienne golemy stworzone w celu strzeżenia wyznaczonych budynków. Z wyglądu przypominają zwykłe gargulce (są wzrostu człowieka i ważą około 250 kilogramów), jednak mimo posiadania skrzydeł nie potrafią latać. Mają za to zdolność wykonywania potężnych, nawet 30-metrowych skoków, którą wykorzystują również do zeskakiwania z dachu budynku na przechodzących u jego podnóża intruzów. Nie potrafią mówić ani wydawać żadnych dźwięków, jednak ich poruszaniu się towarzyszy dźwięk zgrzytających o siebie kamieni, co niekiedy zdradza przedwcześnie obecność golema.

Golemy gargulce walczą przy pomocy swoich wyposażonych w pazury pięści. Oprócz obrażeń fizycznych, każdy celny cios stanowi dla przeciwnika groźbę petryfikacji. Jeśli golemowi uda się zamienić ofiarę w kamień, niezwłocznie usiłuje zmiażdżyć i rozkruszyć jej ciało, by uniemożliwić odwrócenie procesu i ożywienie jej. Golemy te są niewrażliwe na większość czarów, jednak można je zniszczyć zaklęciem trzęsienia ziemi lub zranić czarem przemiany skały w błoto.

Ciała golemów gargulców rzeźbione są z pojedynczych bloków granitu, ważących minimum 1,3 tony i inkrustowane dodatkowymi materiałami. W korpus wplatane są czary błogosławieństwa, świętego lub przeklętego słowa, kształtowania kamienia, modlitwy i przywołania żywiołaka ziemi.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki