Fandom

Sferopedia

Grobowiec grobowników

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Plan
Grobowiec grobowników

Inne nazwy

Rodzaj planu

Półplan

Charakter

Organizacje

brak

Ważni bogowie

Ważne istoty

Grobowniki

Połączenia

Faerun

Legendy opowiadają o wielkim przestworze na dnie Dolnomroku pod Anauroch, gdzie grobowniki składają magiczne przedmioty znoszone z innych stron Faerunu. Nie wiadomo, czy jest to legendarny grobowiec wszelkiej magii, czy też nie. Z pewnością jednak znajduje się tutaj mnóstwo magicznych przedmiotów - tak wiele, że gdyby poszukiwacze przygód przełamali systemy obronne, nawet po napełnieniu przenośnych dziur i pojemnych toreb musieliby jeszcze wiele dóbr zostawić na miejscu. Wielu śmiałków poszukujących legendarnego skarbca poniosło porażkę, bowiem nie wiedzieli o tym, że Grobowiec tak naprawdę nie istnieje w Faerunie. Jest to półplan stworzony przez antycznych netheryjskich arkanistów, którzy dawno temu stworzyli thaaludy. Raz na 1 do 10 dni planarny portal wiodący do Grobowca przemieszcza się od 3 do 18 kilometrów w stosunku do poprzedniego położenia, zawsze jednak mieści się głęboko pod ziemiami Anauroch. Grobowniki wyczuwają położenie portalu bez trudu i łatwo go odnajdują. Portal zawsze otwiera się w tunelu, korytarzu lub kawernie, ale czasami po faeruńskiej stronie może to być tylko pusta przestrzeń w ziemi, kompletnie odcięta od systemów jaskiń. Portal wygląda niczym wielka brama zamknięta kamiennymi drzwiami, na których wyryto runy. Otwiera się tylko dla grobowników lub dla posiadacza bardzo rzadkiego i specjalnego klucza - krótkiego berła z adamantytu z wyrytymi złowieszczymi runami. Bardzo niewiele osób wie o portalu wiodącym do Grobowca ani do kluczu doń, a już zupełnie nikt nie wie, kto (i czy ktoś w ogóle) mógłby posiadać adamantytowy klucz. Wnętrze grobowca wypełnia szare, przyćmione światło. Dziesięć czy więcej dziwnych, latających zamków porusza się po powolnych, skomplikowanych orbitach, a każdy zamek otacza pierścień lewitujących głazów. Grobowniki poruszają się po kawernie, używając naturalnej zdolności kształtowania kamienia, by ułożyć lewitujące głazy w tymczasowe mosty, bowiem magia thaaludów wzmacnia się w tym miejscu. Żywe istoty pozbawione skrzydeł szybko przekonują się, że ograniczona magia utrudnia dotarcie do zamku. Faeruńskie grobowniki zamykają zdobycz w kryptach w powyższych budowlach. Każdej strzeże co najmniej dziesięć tych istot oraz starożytne pułapki z zaklęciami, nieumarli i wreszcie konstrukty. Źywych intruzów atakuje się natychmiast, a grobowniki często ślą prośby o posiłki do sąsiednich zamków. Najbardziej niebezpiecznym mieszkańcem Grobowca jest starożytny demilicz znany tylko pod przydomkiem Strażnika Thaal. Towarzyszy mu świta nieumarłych (w tym liczowie i zjawy), tworzona z nielicznych poszukiwaczy przygód, którzy znaleźli drogę na półplan i tu zginęli. Wygląda na to, że wspomniana istota to prawdziwy władca grobowników, a wszystkie konstrukty poddają się jego rozkazom.

MieszkańcyEdytuj

Grobowniki.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki