FANDOM

Plan
Grobowiec grobowników

Inne nazwy

Rodzaj planu

Półplan

Charakter

Organizacje

brak

Ważni bogowie

Ważne istoty

Grobowniki

Połączenia

Faerun

Legendy opowiadają o wielkim przestworze na dnie Dolnomroku pod Anauroch, gdzie grobowniki składają magiczne przedmioty znoszone z innych stron Faerunu. Nie wiadomo, czy jest to legendarny grobowiec wszelkiej magii, czy też nie. Z pewnością jednak znajduje się tutaj mnóstwo magicznych przedmiotów - tak wiele, że gdyby poszukiwacze przygód przełamali systemy obronne, nawet po napełnieniu przenośnych dziur i pojemnych toreb musieliby jeszcze wiele dóbr zostawić na miejscu. Wielu śmiałków poszukujących legendarnego skarbca poniosło porażkę, bowiem nie wiedzieli o tym, że Grobowiec tak naprawdę nie istnieje w Faerunie. Jest to półplan stworzony przez antycznych netheryjskich arkanistów, którzy dawno temu stworzyli thaaludy. Raz na 1 do 10 dni planarny portal wiodący do Grobowca przemieszcza się od 3 do 18 kilometrów w stosunku do poprzedniego położenia, zawsze jednak mieści się głęboko pod ziemiami Anauroch. Grobowniki wyczuwają położenie portalu bez trudu i łatwo go odnajdują. Portal zawsze otwiera się w tunelu, korytarzu lub kawernie, ale czasami po faeruńskiej stronie może to być tylko pusta przestrzeń w ziemi, kompletnie odcięta od systemów jaskiń. Portal wygląda niczym wielka brama zamknięta kamiennymi drzwiami, na których wyryto runy. Otwiera się tylko dla grobowników lub dla posiadacza bardzo rzadkiego i specjalnego klucza - krótkiego berła z adamantytu z wyrytymi złowieszczymi runami. Bardzo niewiele osób wie o portalu wiodącym do Grobowca ani do kluczu doń, a już zupełnie nikt nie wie, kto (i czy ktoś w ogóle) mógłby posiadać adamantytowy klucz. Wnętrze grobowca wypełnia szare, przyćmione światło. Dziesięć czy więcej dziwnych, latających zamków porusza się po powolnych, skomplikowanych orbitach, a każdy zamek otacza pierścień lewitujących głazów. Grobowniki poruszają się po kawernie, używając naturalnej zdolności kształtowania kamienia, by ułożyć lewitujące głazy w tymczasowe mosty, bowiem magia thaaludów wzmacnia się w tym miejscu. Żywe istoty pozbawione skrzydeł szybko przekonują się, że ograniczona magia utrudnia dotarcie do zamku. Faeruńskie grobowniki zamykają zdobycz w kryptach w powyższych budowlach. Każdej strzeże co najmniej dziesięć tych istot oraz starożytne pułapki z zaklęciami, nieumarli i wreszcie konstrukty. Źywych intruzów atakuje się natychmiast, a grobowniki często ślą prośby o posiłki do sąsiednich zamków. Najbardziej niebezpiecznym mieszkańcem Grobowca jest starożytny demilicz znany tylko pod przydomkiem Strażnika Thaal. Towarzyszy mu świta nieumarłych (w tym liczowie i zjawy), tworzona z nielicznych poszukiwaczy przygód, którzy znaleźli drogę na półplan i tu zginęli. Wygląda na to, że wspomniana istota to prawdziwy władca grobowników, a wszystkie konstrukty poddają się jego rozkazom.

MieszkańcyEdytuj

Grobowniki.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki