FANDOM

3319.PNG

Gryf

Grif.jpg

Gryf

Gryfy są istotami przypominającymi skrzyżowanie orła i lwa, co pozwala mu zarówno zaciekle walczyć jak i doskonale latać. Ich upodobanie dla smaku końskiego mięsa i mięsa istot koniopodobnych (pegazów, hipogryfów, jednorożców) sprawia, że często wchodzą w konflikty z humanoidami. Dorosłe gryfy mierzą około 1,5 metra w ramionach i ważą około pół tony. Ich głowa, przednie łapy i tors ze skrzydłami o rozpiętości 7,5 metra przypominają ciało ogromnego orła, pokryte złotym upierzeniem. Potężne łapy zakończone są długimi, zakrzywionymi szponami. Dolna część ciała istoty, pokryta ciemnożółtym futrem przypomina zad lwa, z silnie umięśnionymi tylnymi łapami, zaopatrzonymi w pazury stopami i długim ogonem. Gryfy nie potrafią mówić, wyrażają jedynie proste emocje przy pomocy przenikliwego skrzeczenia. Gryfy polują sforami liczącymi po mniej więcej 12 osobników, patrolując niebo w promieniu 30 kilometrów od ich gniazda i wypatrując na ziemi koni lub innych zwierząt hodowlanych. Dzięki doskonałemu wzrokowi i węchowi są w stanie wypatrzyć ofiarę z odległości trzech kilometrów. Jeśli wypatrzą konia, atak jest praktycznie nieunikniony, jednak gryfy pozostawiają w spokoju jeźdźców, zadowalając się strąceniem ich z rumaków. Jeśli jednak właściciele próbują bronić swych zwierząt, latający myśliwi atakują ich z całą zajadłością. Gryfy atakują naziemne cele pikując na ofiarę z powietrza, aby wbić w nią swe pazury z cała siłą pędu. Następnie lądują i przystępują do walki naziemnej. Jeśli stawką jest końskie mięso, walczą do śmierci. Jeśli walka odbywa się w powietrzu, atak przeprowadzany jest przy pomocy dzioba i pazurów i jest nie mniej zaciekły.

Jako siedziby gryfy preferują skaliste tereny położone w pobliżu równin, najlepiej trawiastych. Kiedy osiądą w jednym miejscu, pozostają tam dopóki nie wyczerpie się pożywienie. żyją w sforach złożonych z kilku par, ich dzieci i jednego dominującego samca. Przywódca odpowiedzialny jest za rozwiązywanie sporów terytorialnych z innymi sforami i przewodzenie polowaniu. Każda z par zajmuje oddzielne, położone w niedostępnej jaskini gniazdo, leżące w niewielkiej odległości od pozostałych gniazd. Gniazda zbudowane są z liści, patyków i kości. Gryfy nie gromadzą skarbów, ale w ich siedzibach można niekiedy znaleźć szczątki głupców, którzy zginęli broniąc swoich koni. Wiosną samica gryfa składa jedno lub dwa jaja, z których późnym latem wylęgają się młode osobniki. Młode po trzech latach osiągają rozmiary pozwalające im na uczestniczenie w polowaniach. Dopóki są pod opieką rodziców, są zazdrośnie strzeżone a dorosłe gryfy zaciekle atakują intruzów, którzy nierozważnie zbliża się do gniazda.

Jeśli humanoidom uda się schwytać młodego gryfa, możliwe jest wytresowanie go na wierzchowca. Wymaga to jednak znacznych kosztów i specjalistycznego tresera, który pracuje ze zwierzęciem przez przynajmniej dwa lata. Nie można też zapominać, że pozyskanie młodych gryfów wiąże się z niemałym niebezpieczeństwem. Wytresowane gryfy stają się lojalnymi wierzchowcami, wiernymi właścicielowi do śmierci i nie wahającymi się oddać życie w jego obronie. Cena młodego gryfa na wolnym rynku wynosi około 5 tysięcy sztuk złota. Za jajo trzeba zapłacić 2 tysiące.

Poza Materialem gryfy można czasem spotkać na Planie Żywiołu Powietrza. Po skrzyżowania gryfa z koniem powstaje hipogryf.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki