Fandom

Sferopedia

Gulgar

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Gulgar.jpg

Gulgar

Niegdyś rodzime dla Planu Żywiołu Ziemi, gulgary dawno temu wyemigrowały na Plan Materialny, uciekając od najazdu dżinów. Teraz żyją w pasmach górskich w klimacie umiarkowanym, ujeżdżając wiatry na plecach yrthaków i sondując górskie głębiny, poszukując kryształów które jedzą, by nadać im kościom siłę. Gulgary wydają się być lakonicznymi i srogimi stworzeniami, lecz w rzeczywistości są porywiste i pełne wigoru. Ich mowa jest niesłyszalna dla większości istot, i obawiają się obcych—zwłaszcza krasnoludów, rasy z którą mieli wiele konfliktów w przeszłości. To kamufluje prawdziwą naturę gulgarów, lecz ich niezdarna brawura w walce ujawnia ich prawdziwe osobowości. Gulgar mierzy niewiele ponad 1,8 metra wysokości i waży 113 do 159 kilogramów. Gulgary mają ciemnoszarą skórę, z samcami mającymi tendencję do bycia ciemniejszymi niż samice. Gdy się starzeją, samice rosną bladsze, a samce rosną ciemniejsze, czyniąc bardzo stare gulgary białymi lub czarnymi. Krystaliczne kości które wystają z ich skóry żółcieją z wiekiem, stając się zamglonym i nieprzezroczystymi. Gulgary nie mogą wokalizować głosu w normalnym spektrum słyszenia i tworzą niewiele wokalnych dźwięków innych niż dźwięk “guhlgaar” ich sonicznego pulsu (od którego zostały nazwane). Zamiast tego, komunikują się w tonach zbyt niskich w częstotliwości dla większości istot by je usłyszeć. Gulgary mówią ziemnym.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki