Fandom

Sferopedia

Harfiarze

4437stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Harpers.jpg

Symbol Harfiarzy w piątej edycji D&D

Harfiarze.jpg

Symbol Harfiarzy

Harfiarze są tajną organizacją działającą na terenie Faerûnu, stawiającej sobie za cel walkę z przejawami zła i pilnowaniem równowagi Świata, w trym również pomiędzy cywilizacją a przyrodą. W organizacji Harfiarzy najwięcej jest bardów, ale wśród członków organizacji spotyka się także tropicieli, łotrzyków, zaklinaczy, a nawet czarodziejów. Każdy Harfiarz walczy przeciwko innej, w sposób szczególny znienawidzonej przez siebie organizacji, na przykład przeciw Czerwonym Czarnoksiężnikom, Kościołowi Bane'a, czy Zhentarimom. Szczególną umiejętnością Harfiarzy jest umiejętność magicznej kreacji instrumentów muzycznych,znaczków harfiarzy oraz niektórych eliksirów, które sprawiają, że postać nie musi się uczyć niektórych umiejętności Charakterystycznymi symbolami rozpoznawczymi dla ugrupowania są harfy i specyficzne zapinki.

ZasięgEdytuj

Teren na którym działają Harfiarze obejmuje głównie ziemie krain centralnych Faerûnu, wokół regionu Heartlands, gdzie organizacja ma swoją główną siedzibę - od Waterdeep, aż po Impiltur, nie wyrzekając się przy tym wpływów w Tethyrze, Calimshanie, Thay, a także na obszarach barbarzyńskiej północy. Organizacja ta nie ma wyraźnej drabiny hierarchicznej, niemniej jednak wyróżniają się wśród nich jednostki "Starszych", którzy są bezsprzecznymi liderami. Do najznakomitszych przedstawicieli literackich grających na harfie należą : Alustriel Silverhand, Belhuar Thantarth, Cylyria Dragonbreast, Dove Falconhand, Elminster Aumar, Khelben "Czarnokij" Arunsun, Myrmeen Lhal.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki