Fandom

Sferopedia

Hatori

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Smok
Hatori
Hatori
Broń oddechowa brak
Łuski
Teren pustynie
Charakter Chaotyczny neutralny

Hatori, czasem zwane krokodylami piasków, są gigantycznymi gadami zamieszkującymi pustynne pustkowia. Twardy, guzkowaty pancerz tych dochodzących długością do 21 metrów istot ma barwę jasnoszarą lub rdzawobrązową i jest praktycznie nieodróżnialny od pustynnej skały. Hatori wykorzystują ten przymiot, zagrzebując się częściowo w piasku i pozwalając szalejącym wichrom zasypać ich wielkie ciała jeszcze bardziej. Potrafią w ten sposób godzinami czatować na zdobycz, pozostając nieodróżnialnymi od otoczenia. Budową ciała hatori przypominają jaszczurki z tą różnicą, że ich odnóża ewoluowały w płetwopodobne wyrostki, za pomocą których, przy udziale potężnego ogona, poruszają się przez piaski tak zręcznie, jakby płynęły. Jeśli zmuszone są wejść na twardy grunt, przemieszczają się niezręcznie, odpychając się od podłoża i kuśtykając. Oczy hatori przykryte są grubymi powiekami, w których znajdują się niewielkie otwory. U starszych osobników otwory te wyglądają niczym wejścia do niewielkich jaskiń. Hatori nie atakują w innym celu niż dla zdobycia pożywienia. Niestety, ich apetyt jest tak ogromny, a pustynia tak skąpa w formy życia, że zwykle jest to równoznaczne z atakiem na każdą napotkaną istotę, a nawet większą grupę. Ulubioną taktyką tych istot jest ukrycie się w piasku w pobliżu uczęszczanego szlaku i atak na niczego się niespodziewający posiłek. Hatori atakują przy pomocy zębatych paszczy, mniejsze ofiary starając się połknąć w całości. Największe osobniki są w stanie pochłonąć nawet istotę wielkości człowieka. Pokryte twardym egzoszkieletem ogony służą hatori do obrony przed flankującymi je przeciwnikami i do powalania zdobyczy usiłującej się wycofać z pola walki.

Hatori zamieszkują duże pustynie, po których przemieszczają się zwykle wzdłuż szlaków handlowych, polując w jednym miejscu aż do wyczerpania pożywienia. Istoty te rosną bardzo wolno, zwiększając swoją długość o około 30 centymetrów rocznie. Młode pozostają pod opieką matki do czasu osiągnięcia długości około 15 metrów. Następnie odłączają się i rozpoczynają samotne życie dorosłego osobnika. Co 10 lat samce hatori i młode samice migrują do centrum pustyni. Tam samce toczą między sobą żywiołowe walki o prawo do spółkowania z samicami. Wśród pustynnych plemion okres godowy hatori znany jest jako "czas gromu, kiedy umierają góry". Hatori są wszystkożerne, jednak nie potrafią strawić klejnotów i magicznych przedmiotów, które odkładają się w ich żołądkach. Nie posiadają naturalnych wrogów, z wyjątkiem smoków, czasem polujących na młode osobniki. Krążą legendy o starożytnym cmentarzysku, na które stare hatori udają się, by umrzeć. jeśli takie miejsce istnieje, musi być niebywałym wprost składowiskiem skarbów, otoczonych przez kości tych gigantycznych gadów.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki