Fandom

Sferopedia

Hiddukel

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

God symbol - Hiddukel.jpg

Symbol Hiddukela

Bóg
Hiddukel
Tytuł(y) Zdrajca (Mithas), Hitak Skaza (Thorbardin), M'Fistos (Istar), Książę Kłamstw, Usk-Do (hobgobliny)
Symbol Złamana waga kupiecka
Plan Ojczysty Otchłań; Otchłań/333/Złamana Szala
Ranga mocy Pośrednie bóstwo
Charakter Chaotyczny zły
Dziedziny Bogactwo, złodzieje, kłamstwa
Domeny Oszustwa, zdrada, zło
Ulubiona broń Sztylet ("Żądło Zemsty")
Wrogowie Shinare, Reorx
Zwierzchnik

Hiddukel, bóg nieprawnie zdobytego majątku i ciemnych interesów, jest patronem nieuczciwych przedsiębiorców, kupców i złodziei. To przebiegły cwaniak, wykorzystujący cudzą chciwość. Tylko on, jako jedyny spośród bóstw, mógłby targować się z Takhisis i wyjść z tego z zyskiem. Hiddukel nieustannie usiłuje chwytać okazje, które dotyczą wymianę bogactwa za duszę. Jest wyrachowany i zachłanny, ale często przyjmuje pozę służalczego i niezdarnego kupca. Osoby zwiedzione, by się z nim targować, mogą otrzymać rzecz rzekomo odwiecznie przez nich upragnioną, która na końcu przynosi im nieszczęście. Bardzo nieliczni dobrowolnie zostają kapłanami Hiddukela. Zazwyczaj bóstwo wymanewrowuje lub zwodzi jakąś ofiarę, by uczynić ją swym duchownym. Ceni u kapłanów oszustwo, nawet wymierzone przeciw niemu. Jego kapłani mają gonić za bogactwem wszelkimi dostępnymi środkami i starać się jak najwięcej zyskać w każdym targu. Działają oni potajemnie, pod przykrywką legalnych interesów. Grupki jego wyznawców często kryją się w dużych miastach. Kapłani Hiddukela zwykle wiodą podwójne życie - w dzień są szanowanymi członkami społeczności, a w nocy prowadzą nikczemne interesy. Kościół Księcia Kłamstw jest organizacją tylko z nazwy. Oprócz mistrza nocy, każdy kapłan działa na własną rękę, nieustannie knując i podgryzając się wzajemnie, by objąć wspomniane stanowisko. Kapłani Hiddukela modlą się o czary o świcie. Najważniejszą ceremonią religijną jest Dzień Sprzedanych Dusz. Co roku kapłan Hiddukela musi przedstawić bogu listę tych, których albo zdeprawował, albo doprowadził do ruiny. Opisywany bóg jest wrogiem Shinare, a ich wzajemna nienawiść przenosi się na wyznawców. Hiddukel oferuje nagrody, w niewolnikach i bogactwach, w zamian za zabójstwo kapłana i zniszczenie świątyni. Jest on też przeciwnikiem Reorxa. Niemniej bóstwo chciwości jest w głębi serca tchórzem i nie czyni niczego, co naraziłoby go na gniew krewkiego boga krasnoludów.

DogmatEdytuj

Chciwość to siła napędowa świata. Kłamią ci, którzy twierdzą, że nie miłują pieniędzy. Bogactwo jest najważniejszą rzeczą na świecie. Zdobywaj bogactwa, nieważne kto czy co stanie ci na drodze. Kłamstwa nadają znaczenie prawdzie. Odkryj czyjeś najgłębsze pragnienie, a znajdziesz klucz do jego duszy.

ŹródłaEdytuj

  • Smocza Lanca: Opis Świata

PANTEON DRAGONLANCE

Chaos
 
Najwyższy Bóg

Paladine
 
Mishakal

Gilean

Takhisis
 
Sargonnas

Branchala

Majere

Reorx

Morgion

Chemosh

Hiddukel

Shinare
 
Sirrion

Chislev
 
Zivilyn

Mina

Kiri-Jolith
 
Habbakuk
 
Solinari
 
Lunitari

Nuitari
 
Zeboim

Więcej w Fandom

Losowa wiki