FANDOM

Bóg
Hiisi
Tytuł(y) Władca Ciemności
Symbol błyskawica na nocnym niebie
Plan Ojczysty Pierwsza Materialna/Krainy Poniżej
Ranga mocy większe bóstwo
Charakter chaotyczny zły
Dziedziny zło
Domeny chaos, ciemność, odwet, zło
Ulubiona broń olbrzymia maczuga (maczuga)
Zwierzchnik brak
Hiisi.jpg

Hiisi jako wielki bogato odziany mężczyzna o surowych cechach

Hiisi jest trzaskaczem nie dbającym o zabiegane istoty o długości życia śmiertelnika; jest przejęty złem i wykorzystuje inne odczuwające istoty wyłącznie jako środek do wprowadzania swoich nikczemnych wizji. Może upoważnić dowolne złe stworzenie jako swojego gestora, a skurle mają tylko jedną szansę by mu się oprzeć (wykonując rzut obronny). Prawda jest jednak taka, iż Hiisi nie utrzymuje stałych gestorów. Zabija ich za niedługo by odzyskać każdą kroplę swojej siły - bóg ten nienawidzi rozdawania swej energii.

OpisEdytuj

Bóg ten zawsze ukazuje się jako wielki, bogato ubrany mężczyzna o szorstkich cechach. Dzierży olbrzymią maczugę.

KrainaEdytuj

Kraina Hiisi'ego przypomina nic innego jak podziemną część pokrytego drzewami wzgórza, a pojawia się na Pierwszej kiedykolwiek uzna iż inne moce go nie obserwują. Korzenie zwisają ze sklepienia, woda nieustannie kapie gdzieś poza wzrokiem, lecz zawsze w zasięgu słuchu., zaś odór gnijącej, zawilgoconej ziemi wypełnia nozdrza. Jest to ponure miejsce, a nieopisywalne stworzenia (oczekujący Hiisiego) pełzają przez niższe obszary krainy. Większość przychodzących tu trepów nigdy już nie opuszcza tego miejsca. Nie jest to zbyt przyjemne.

ŹródłaEdytuj

  • Legends and Lore 1st ed.
  • On Hallowed Ground

Ukko
Moce fińskie
Ahto | Hiisi | Ilmatar | Loviatar | Mielikki | Surma | Tuonetar | Tuoni | Untamo

Więcej z Fandomu

Losowa wiki