Fandom

Sferopedia

Hylar

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Krasnoludy górskie są najstarszą ze wszystkich ras. Najbardziej szanowaną grupą tych krasnoludów są krasnoludy Hylar. Mają oni typowo krasnoludzką, ziemistą, jasnobrązową skórę, rumiane policzki, ciemnobrązowe lub zielone mądre oczy. Ich włosy są czarne, szare, brązowe lub rude, niektórzy nie noszą włosów wcale. Ich ubrania są w kolorach ziemi i zaschniętej krwi. Bitwy prowadzone przez Hylar są legendarne. Kiedy spotykają inteligentnego przeciwnika wolą pertraktować niż walczyć, cenią przeciwnika i uwielbiają " przyjacielskie" bójki bez używania broni. Przeciwnicy pełni fantazji i gracji są traktowani z godnością. Hylar noszą piękne kolczugi i ogromne tarcze. Preferują młoty i topory bojowe, a także lekkie kusze, wielu z nich opanowało walkę bez broni. Społeczeństwo: Hylar żyją w bajkowych, kipiących od złota podziemnych miastach, z których wykonania są dumni. Najbardziej znanym ich królestwem jest Thorbardin. Hylar nie mają w zwyczaju interesowania się innymi rasami. Wielu z nich nie widziało nigdy gnoma. Typowa 150 osobowa grupa Hylar składa się z wodza, następcy tronu, 40 myśliwych 5 paladynów i kapłanów oraz reszty wojowników i kobiet. Tylko dwie inne rasy krasnoludów są ściśle związani z Hylar i im służą. Są to Daewar, szanowani wojownicy i Hill bogaci rzemieślnicy. Większość wielkich królów połączonych królestw krasnoludzkich pochodziło z plemienia Hylar. Hylar mają dosyć dobre stosunki z elfami. Jedzą pieczone mięso, piwo i warzywa. Rzadko handlują z innymi rasami, pozostawiając to Hill.

Źródła:

  • Dragonlance

Więcej w Fandom

Losowa wiki