FANDOM

Bb4e35d1b26e20ec4177997ddb0380b6.jpeg

Imp

Imp2.jpg

Imp - Tony DiTerlizzi

Impy, zwane też chochlikami to rodzaj sprytnych diabłów, które wspomagają złych śmiertelników mrocznymi radami i oszustwami. Impy bardzo często zostają chowańcami magów o praworządnym złym charakterze. Typowy imp ma około pół metra wzrostu, skórzaste skrzydła, małe różki i ogon zakończony kolcem. Skóra ma najczęściej kolor ciemnoczerwony, ale zdarzają się inne zabarwienia. Zakrzywione zęby i różki mają olśniewająco białą barwę. Wszystkie impy mają dodatkowe dwie formy, w które mogą polimorfować. Najczęściej jest to duży pająk, kruk, ogromny szczur lub kozioł. Do walki wykorzystują głównie kolczasty ogon, wyposażony w nasączone silną trucizną żądło. Poza tym posiadają czaropodobne umiejętności - wykrycia dobra i magii, niewidzialności oraz sugestii. Jeżeli chochlik zginie poza swym ojczystym planem, jego duch powraca do Baator, gdzie odradza się po roku i jednym dniu. Główna taktyka impów wiąże się z ich popularną funkcją chowańca. Poprzez dyskretne rady, podszepty i sugestie stopniowo uzyskują kontrolę nad działaniami swego "pana", czyniąc z niego swe faktyczne narzędzie. Gdy są połączeni więzią chowańca, utrzymują telepatyczny kontakt a "mistrz" uzyskuje część magicznych umiejętności czarta. Poprzez skłanianie go do złych i służących złu uczynków, coraz bardziej pogrążają nieszczęśnika, powiększając jednocześnie swoją moc. Oprócz Baator, impy są powszechne także na Acheronie. Powstają z larw, za pomocą czaru rzucanego przez potężne biesy. Na planach niższych służą baatezu i innym czartom jako posłańcy i słudzy.

Imp02.jpg

Impy brudu, euforyczny, krwionośny

Istnieją również trzy inne podrodzaje impów:

  • Imp brudu - zwane też "śmierdzielami", impy o ohydnej woni z talentem do kowalstwa i tłumaczeń.
  • Imp euforyczny - impy, które służą jako handlarze halucynogennego szlamu.
  • Imp krwionośny - impy które służą jako piekielni pielęgniarze.
Imp sangwiniczny.jpg

Imp sangwiniczny

Imp melancholiczny.jpg

Imp melancholiczny

Imp flegmatyczny.jpg

Imp flegmatyczny

Impy złego humoruEdytuj

  • Choleryczny imp
  • Melancholiczny imp
  • Flegmatyczny imp
  • Sangwiniczny imp

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki