Fandom

Sferopedia

Ixitxachitl

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Ixitxachitl.jpg

Ixitxachitl zwykły i wampiryczny

Ixzan.jpg

Ixzan

Ixitxachitl to rasa złych wynaturzeń przypominających nieduże płaszczki z kolczastymi ogonami. Nazwa rasy brzmi identycznie w liczbie pojedynczej i mnogiej, wymawia się ją natomiast z hiszpańska (isz-it-szacz-itl). Są to dość inteligentne, źle usposobione istoty, oddające cześć mocom Otchłani, zwłaszcza Demogorgonowi. Lubują się w polowaniach na podwodne humanoidy, które następnie pożerają lub składają w ofierze. Lubują się w zastawianiu zasadzek - czekają zagrzebane w piasku i mule na morskim dnie i atakują ofiary z zaskoczenia, starając się je ukąsić. Wszyscy członkowie tej rasy dysponują pewnymi umiejętnościami kapłańskimi, zdarzają się też osobniki o potężniejszym poziomie mocy. Większym stadom przewodzą Wielcy Kapłani.

Ixitxachitl zamieszkują płytkie obszary morskie, czasami wędrując też w gardziele rzek. Ich plemiona, liczące od 10 do 100 osobników zamieszkują labirynty korytarzy ukrytych w rafach koralowych. Każda społeczność posiada grupę humanoidalnych niewolników w liczbie dwukrotnie większej od liczebności stada. Wykonują oni prace wewnątrz siedziby ixitxachitl, czyszcząc i poszerzając korytarze i wykonując inne prace. Większe społeczności, dowodzone przez silnych przywódców (na przykład większe wampiryczne ixitxachitl) budują miasta na dnie oceanu, wznosząc w nich tak majestatyczne budowle jak podwodne piramidy. Przywódca danej społeczności zawsze pełni jednocześnie funkcję Najwyższego Kapłana, a całe społeczeństwo jest na wskroś teokratyczne. Ixitxachitl mają wielu wrogów, od sahuaginów po ludzi. Ich żarłoczność sprawa, że czasem oczyszczają cały region z wszelkich form życia i są zmuszone do migracji.

WampirycznyEdytuj

Wampiryczne ixitxachitl nie różnią się wyglądem od zwykłych członków populacji, ich ugryzienie wysysa jednak energię życiową ofiary. Posiadają także zdolność regeneracji. Istoty te stoją wysoko w hierarchii społecznej, często pełniąc funkcję osobistych strażników przywódców. Bardzo rzadką odmianą są większe wampiryczne ixitxachitl, które przekazują swoje piętno i moc innym osobnikom przez specjalne ukąszenie. Zazwyczaj są oni przywódcami miast i odbierają od członków społeczności bałwochwalczą cześć oraz hojnie dostarczanych niewolników, z których wysysają krew i życie.

IxzanEdytuj

Ixzany są dziwacznie zmutowanymi kuzynami ixitxachitli które są konkretnie przystosowane by żyć w wodach Podmroku. Większe niż ich morscy kuzyni, ixzany posiadają wrodzone zdolności czaropodobne które pomagają przetrwać im w zabójczym środowisku które dzielą z abolethami i kuo-toa. Mogą również poruszać się po lądzie i czasami lewitują pod stropem jaskini w nadziei na zaskoczenie ofiary. Ixzany mówią podwspólnym i wodnym.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki