Fandom

Sferopedia

Jasna Woda

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Jasna Woda to wspólna domena bogiń Lliiry, Sharess, Sune i Tymory a także półboga Ye'Cinda. Jest to nieprzewidywalne miasto wolności, pasji, odwagi i przygody, wywodzących się od bogiń nim władających. Na ulicach bogactwo miesza się z nędzą, bogate posiadłości sąsiadują z walącymi się chatynkami tych, którym zabrakło szczęścia. Wspólna jest jednak aura młodości i ekscytacji, okrywająca tą młodą, bo licząc sobie ledwie 50 lat krainę. Miasto podzielone jest na trzy dzielnice, należące do jego trzech założycielek.

Należąca do Tymory Dzielnica Wielkiego Koła ma szerokie ulice, eleganckie łuki i kwadratowe bryły marmuru na skrzyżowaniach, służące jako podia dla mówców i trybunów ludowych. Na Ulicy Środkowej, otaczającej areszt, sąd i plac egzekucji odbywają się regularne wyścigi. Procesy sądowe toczą się jak gry, w których oskarżony musi wygrać swoją niewinność. Popularne są też próby ognia, i inne sądy boże. Króluje tu hazard, można też znaleźć chętnych do założenia się o wszystko i na dowolną sumę. Jest to również jedno z tych miejsca wśród planów, które przyciąga największą liczbę poszukiwaczy przygód, awanturników, mąciwodów i włóczykijów szukających zajęcia lub po prostu chętnych do pochwalenia się swoimi dokonaniami.

Dzielnica Pomarańczowych Latarni - dom Lliiry w dzień jest spokojna. Mieszkańcy posilają się, opalają i spacerują. Wieczorami trwa karnawał pełen nieustającej muzyki, tańców, ucztowania, łatwej miłości i czających się w cieniu złodziejaszków. W tutejszych karczmach, sklepach i przybytkach rozkoszy podróżnicy wydają swoje łupy.

Gorące Serce to siedziba Sune. To bardziej intymne miejsce, pełne niedużych pokoi i ukrytych podwórzy, do którego śmieją wchodzić tylko poszukiwacze prawdziwej pasji, szukający doskonałości a nie zabawy. Wieczorami tą dzielnicę kochanków oświetla światło świec. Wielu wchodzących do tego miejsca śmiałków już nie wraca, a ich los pozostaje nieznany. W samym środku dzielnicy znajdują się portale do Vanahaeimu, Olimpu i Arvandoru, tu także pojawia się okresowo jeziorko Wieczne Złoto. Jasną Wodę odwiedzają często w półincognito inne bóstwa zamieszkujące Arboreę, poszukując nieobowiązującej zabawy poza wzrokiem swoich pobratymców. Ruch doliniarski w mieście jest mocno rozpowszechniony, jest tu wiele klanów rzezimieszków i „specjalistów” pomagających okradzionym odzyskać ich własność. Krzywoprzysięstwo natomiast jest czynem bardzo niemile widzianym przez tutejsze moce. Łamiący dane słowo mogą się spodziewać nieuchronnej kary.

Najbardziej znanym oprócz bogów mieszkańcem jest Gules Czerwony, ukochany Sune i Tymory, cieszący się szczęściem we wszystkim poza miłością - wszystkie jego przyjaciółki płci kobiecej prędzej czy później spotykają wielkie nieszczęścia. Winifred, niesamowicie bogata i gruba niziołcza kapłanka Tymory jest powszechnie lubiana i utrzymuje kontakty (w tym listowne) z istotami na wielu planach. Wielu chce się dostać na wyprawiane przez nią uczty, ale Winni zaprasza tylko wybranych, wśród których bywają istoty wszelkiej maści i autoramentu, również biesy.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki