Fandom

Sferopedia

Jaszczur piekielnego ognia

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Smok
Hellfirewyrm.jpg
Jaszczur piekielnego ognia
Broń oddechowa stożek piekielnego ognia
Łuski
Teren Baator
Charakter Praworządny zły

Jaszczury piekielnego ognia to smoczy agenci Dziewięciu Piekieł Baatoru, żyjący pośród ras humanoidalnych na Planie Materialnym. Są mistrzami w niszczeniu potęg, potrafią bowiem subtelnie manipulować osobami i wydarzeniami. Jaszczury piekielnego ognia popychają władców do wszczynania niesprawiedliwych wojen lub popierania plugawych sojuszy, a nawet do despotycznych działań przeciw własnemu ludowi. Z wyglądu stwór ten przypomina skrzydlatego smoka o diabolicznym wyglądzie, z kostnymi szpikulcami wyrastającymi z łba i grzbietu. Z jego łusek nieustannie unosi się dym, a oczy płoną intensywnie żółtą barwą. Śmierdzące siarką łuski potwora stopniowo zmieniają barwę, nadające mu wygląd płynącej, roztopionej lawy. Jaszczury piekielnego ognia angażują się w lokalną politykę, osiągając niecne cele za sprawą wiedzy, bogactwa i umiejętności przekonywania. Najczęściej nie ograniczają działań do jednego tylko królestwa, a często posiadają różne tożsamości w różnych krainach. Bardzo skrzętnie ukrywają smoczą postać, zazwyczaj przyjmując w kontaktach z humanoidami wygląd charyzmatycznego diablęcia, i zabijają wszystkich, którzy poznają ich prawdziwą naturę. Gdy piekielne jaszczury nie spiskują, ukrywają się w tajemnych kryjówkach. Jaszczury piekielnego ognia mówią smoczym, piekielnym i wspólnym, a także żyjących w pobliżu ras humanoidów.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki