Fandom

Sferopedia

Jazirian

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja6 Share

Bóg
Jazirian
Tytuł(y) Wąż Świata
Symbol uroborski couatl
Plan Ojczysty Celestia/Solania/Uroboros, Wrota Mądrości
Ranga mocy większe bóstwo
Charakter praworządny dobry
Dziedziny wspólnota, pokój, nauka, rodzicielstwo
Domeny dobro, powietrze, prawo
Ulubiona broń drąg
Sojusznicy Io, Shekinester
Wrogowie Merrshaulk, Ramenos, Asmodeusz (Ahriman), Parrafaire
Zwierzchnik brak

Jarizin jest bogiem couatli. Wierzą że jest on najwyższą manifestacją Węża Świata.

Mity i legendyEdytuj

Węże PrawaEdytuj

Jazirian2.jpg

Jazirian i Ahriman

Zgodnie z mędrcem imieniem "Chrystos" w Guide to Hell, wieloświat był pierwotnie niczym innym jak wirującym Chaosem. Bogowie powolnie formowali się w pierwotnej mieszaninie, a pośród nich uformowali się najwięksi czempiony Prawa, Bliźniacze Węże Jazirian i Ahriman. Na początku byli intymnie spleceni ze sobą, ogon Jaziriana w paszczy Ahrimana i nawzajem. Razem ustanowili fundamentalne prawa planów: Jedność Kręgów, Regułę Trójek oraz Centrum Wszystkiego, tworząc okrężny kształt kosmosu, dominujące go triady oraz plan neutralności zwany Harmonijną Opozycją Zewnętrza.

Ahriman i Jazirian, którzy pierwotnie pracowali razem we wszystkich sprawach, walczyli o to który plan miałby być centrum wszystkiego. Ahriman wybrał Baator, zaś Jazirian wybrał Niebo. Spierali się tak wielce, ze swoimi ogonami wciąż w swoich paszczach, iż rozdarli się nawzajem. Krew z ogona Jaziriana zrodziła pierwsze couatle, podczas gdy krew Ahrimana, której okropny upadek stworzył szeroką czeluść zwaną Wężową Transzeją (ang. Serpent Trench), uformowała pierwsze piekielne czarty. Ahriman, zraniony i uwięziony przez prawa, które sam stworzył, działą obecnie pod przebraniem arcyczarta Asmodeusza, podczas gdy Jazirian pozostaje cicho w tle, wykorzystując swoje couatle do gromadzenia informacji o celach Ahrimana.

ŹródłaEdytuj

  • Greenwood, Ed, Eric L. Boyd, and Darrin Drader. Serpent Kingdoms. Renton, WA: Wizards of the Coast, 2004.
  • McComb, Colin, Wolfgang Baur, and Dori Jean Hein. Planes of Law. Lake Geneva, WI: TSR, 1995.
  • Pramas, Chris. Guide to Hell. Renton, WA: Wizards of the Coast, 1999.
  • Sargent, Carl. Monster Mythology. Lake Geneva, WI: TSR, 1992.

Więcej w Fandom

Losowa wiki