Fandom

Sferopedia

Jeżyniak

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Faerpebr.gif

Jeżyniak

Maleńkie jeżyniaki (ang. bramble) są jedyni z najbardziej agresywnych i złośliwych istot baśniowych. Plotka głosi, że pierwsze jeżyniaki były wyrzutkami z bardziej "grzecznej" części społeczności istot baśniowych (ich wielkość, nazwa i wiele ostrych, szpiczastych części ciała wskazuje na przodków wśród kolcolistników).

Jeżyniaki wyglądaj jak maleńcy ludzie o suchej, pomarszczonej i ciemnej skórze, ostro zakończonych pazurach na palcach i o uszach jeszcze bardziej szpiczastych niż u elfów. Z pleców wystają im liczne długie, rozłożyste kolce, wyglądające niczym kości smoczych skrzydeł. W normalnych okolicznościach jeżyniaki noszą małe zbroje płytowe pełne kolców - kolce na ich plecach (przechodzące przez specjalne otwory w tych zbrojach) mylone są ze sztucznymi kolcami na zbrojach. Jeżyniaki porozumiewają się własnym językiem lecz znają mowy większości innych baśniowych stworzeń. 

Pancerz pokrywający jeżyniaki jest jednocześnie ich najlepszą obroną i bronią. Kolce na powierzchni zbroi powstrzymują inne stworzenia przed nadmiernym zbliżeniem się do jeżyniaków, a w celu ataku rzucają się one po prostu na wrogów.Mniej więcej jeden na dziesięciu jeżyniaków wytwarza w naturalnych kolcach truciznę powodującą bardzo bolesne pieczenie. Ponieważ są one skore do używania tej dodatkowej broni, takie jeżyniaki stają się naturalnymi liderami w grupach swojego rodzaju. 

Co niezwykłe, jeżyniaki często ujeżdżają dziwne stworzenia. Nie jest rzadkością widok jeżyniaka jadącego na jeżozwierzu, jeżu, al'miraju czy innych stworzeniach. Wyglądają wtedy niczym skrzaci rycerze z wędrownych band.

Źródła Edytuj

  • Monstrous Compendium Annual Three
  • Bramble

Więcej w Fandom

Losowa wiki