Wikia

Sferopedia

Jednorożec

4297stron na
tej wiki
Dyskusja0
Unicorn.png

Jednorożec przedstawiony w D&D 5.0

Dungeons and Dragons Ten fragment dotyczy 5.0 edycji Dungeons and Dragons.
Jednorożce
(ang. unicorn) zamieszkują zaczarowane lasy. Mimo podobieństwa do koni, jednorożce nie są z nimi związane - są to niebiańskie byty kroczące pośród baśniowych krain, a ich biała postać błyszczy niczym gwiazdy.

Z czoła jednorożca wyrasta pojedynczy, spiralny róg z kości, którego dotyk może leczyć choroby i rany. Jego uszy wyłapują słowa i szepty innych stworzeń  zamieszkujących tą samą krainę co on. Znają mowę elfów i leśnych stworzeń. Wpuszczają one istoty o dobrym sercu do swoich lasów, pozwalając im polować lub zbierać jedzenie, lecz powstrzymują każdy przejaw zła. Ci w których sercach mieszka zło, rzadko opuszczają lasy jednorożców żywi.

Dobre bóstwa umieściły jednorożce na Planie Materialnym aby trzymać z daleka zło oraz aby chronić i dbać o święte miejsca. Większość z nich chroni miejsca z którymi są związane czyli zwykle zaczarowane lasy. Jednakże czasami bogowie wysyłają jednorożce aby broniły świętych artefaktów albo ochraniały określone istoty. Kiedy siły ciemności atakują jakąś jednostkę, bogowie chcąc go chronić wysyłają tą jednostkę do lasu jednorożca, gdzie goniące ją złe istoty same będą w niebezpieczeństwie. Jednorożce najczęściej służą bogom dziczy i lasów, wliczając w to życzliwe baśniowe bóstwa. Mimo że, wszystkie jednorożce mają lecznicze moce, niektóre służą bogom z większą mocą, dysponując cudami zarezerwowanymi dla wysokich kapłanów.

Lasy jednorożców to niebiańskie krainy gdzie nic nie uchodzi ich uwadze. Jednorożec słyszy każdy oddech wyśpiewywanej elfiej pieśni pośród koron drzew i jest świadom gdzie każda gąsienica zwija swój kokon, każdego liścia czy gałęzi gdzie przysiadł zmęczony motyl. W lesie jednorożców, uczucie spokoju przenika każdy liść i źdźbło trawy. Przez wilki i lisy, poprzez ptaki, wiewiórki i maleńkie robaki, wszystkie stworzenia w krainie jednorożca wydają się łagodne i oswojone. Skrzaty, chochliki, satyry, driady i inne zwykle niezależna stworzenia wiernie służą jednorożcom kiedy te przebywają w lesie. Stworzenia pod ochroną jednorożca czują się bezpieczne przed zaborczą cywilizacją i szalonymi zakusami zła. Jednorożce nieustannie patrolują swoje terytorium, poruszając się tak ostrożnie żeby nie niepokoić innych mieszkańców.

Róg jednorożca jest skupiskiem jego mocy, odłamkiem boskiej magi misternie ukształtowanym w spiralną kość. Różdżki z rogu jednorożca przewodzą potężną magię, a broń z rogu jednorożca uderza z boską mocą. Czarodzieje mogą użyć pyłu z rogu jednorożca do mikstur siły lub do atramentu do zwojów lub użyć go do tajemnych rytuałów. Jednakże, każda istota która miała jakiś udział, nie ważne jak mały, w zabiciu jednorożca staje się celem boskich konsekwencji.

Kiedy ciemność i zło czyhają aby zmiażdżyć śmiertelny świat, bogowie czasami uważają za właściwe jest wysłać jako parę swojego czempiona i jednorożca jako jego wierzchowca. Paladyn na jednorożcu jest znakiem bezpośredniej boskiej interwencji w sprawy śmiertelnego świata. Jest to boski sojusznik mogący stawić czoła demonom i wygnać diabły z powrotem do Dziewięciu Piekieł.

Tak długo jak czas kłopotów z ciemnością nie ustaje, jednorożec trwa przy czempionie będąc iglicą światła pośród mroku nocy. Jednakże jeśli boski czempion upadnie lub zejdzie ze ścieżki praworządności i dobra, jednorożec odchodzi i nigdy nie wraca.

Legowiskiem jednorożca mogą być ruiny obrośnięte winoroślą, mglista polana otoczona wiekowymi dębami, pokryte kwiatami wzgórze pełne motyli lub inne, łagodne miejsce pośród lasów. Takie miejsce zmienia się pod samym wpływem obecności boskiej istoty magicznie oddziałując na wszystkich przebywających na takim terenie.

Bogiem jednorożców jest Eachthighern ze Świętego Dworu, a także Lurue z Faerunu.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki