Fandom

Sferopedia

Jerren

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Jerrenowie są niziołkami z Mrocznych Krain, jednak gardzą określeniem niziołek. Jakieś dwa wieki wcześniej byli typowymi Niziołkami, wyjątkowo narażonymi na ataki hobgoblinów i niedźwieżuków. Jerrenowie, podjęli wówczas decyzję, że będą używać przeciwko wrogom plugawej magii. Uzbrojeni w magię i trucizny, zaatakowali swych wrogów. Niziołki dopuszczali się okrucieństw, które przeraziły nawet najtwardszych goblinoidów. Po atakujących zostały jedynie głowy nabite na pal, co sugerowało oddanie się Niziołków plugawej religii. Wszyscy jerrenowie to źli i chaotyczni mordercy i barbarzyńcy. Nawet wodzowie muszą dzielić swoją władzę z innymi, gdyż jeden przywódca jest w stanie zapanować nad niedużą grupką tych istot. Jerrenowie nie znają litości i współczucia, praktykują także kanibalizm. Okradają innych z żywności i majątku, ale sami sobie tworzą broń, która na ogól jest nasiąknięta trucizną, lub daje dodatkowe obrażenia od kwasu. Niziołki te nie różnią się specjalnie od innych, ale ich aura jest tak wyraźna, że trudno się pomylić. Jerreni nie mogą ukryć swojego charakteru. Zawsze są źli, chaotyczni i dzicy. Służą Karaanowi i Erythnulowi, ale mogą czcić także pomniejsze bóstwa tyranii i chaosu. Jerrenowie często praktykują niewolnictwo, aby testować swoją broń lub składać ofiary swym bogom. Bytują zawsze z dala od cywilizacji. Uwielbiają prerie, równiny, są nomadami, często toczą boje z centaurami, nienawidzą podróżnych, których atakują bez ostrzeżenia. Z wielką nienawiścią traktują niziołki, a także gnomy i gobliny, większym respektem obdarzają ogry, złych gigantów i jaszczuroludzi. Są żarliwymi wyznawcami swoich bogów, składającymi im ofiary z istot humanoidalnych. Mówią specyficzną odmianą języka niziołków, niemal wszyscy znają gobliński i wspólny.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki