Fandom

Sferopedia

Kałamarnica

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kałamarnice to duże morskie zwierzęta, należące do grupy mięczaków zwanej głowonogami. Mają podłużne, cygarowate ciała wyposażone w parę ogromnych oczu i dziobowaty pysk otoczony dziesięcioma mackami o długości znacznie przewyższającej długość tułowia. Dwie spośród macek służą jako stabilizatory, pozostałe pełnią funkcję kończyn. Długość zwykłych kałamarnic wynosi zwykle od kilku do kilkunastu metrów.

Ogromne kałamarniceEdytuj

Ogromne kałamarnice przewyższają swe mniejsze kuzynki siłą i agresją. Długość dorosłych osobników przekracza 20 metrów. Istoty te są urodzonymi drapieżnikami. Ich ulubioną formą ataku jest oplatanie ofiar mackami i duszenie ich, a następnie miażdżenie potężnymi szczękami. Macki są mocne i zarazem elastyczne. Niemożliwe jest ich złamanie - jedynym skutecznym sposobem na usunięcie zagrożenia jest ich przecięcie. Kałamarnice posiadają też broń defensywną - poważnie ranione wypuszczają obłok smolistej cieczy, pod osłoną której wycofują się z pola bitwy.

Znane są przypadki zatapiania przez ogromne kałamarnice małych statków i ataków na statki nawet średniej wielkości. Atak na statek polega na unieruchomieniu mackami kadłuba i próbie naruszenia jego spójności, co często skutkuje zatonięciem.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki