Fandom

Sferopedia

Kala

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Share

Kala.gif

Duch Kala

Kala (ang. Kala) to złowieszcza rasa humanoidalnych mięsożerców i kanibali. Zamieszkują lodowate pustkowia. Są dwa rodzaje Kala, jaskiniowe i nomadyczne, przemierzające szerokie zimne pustkowia. Kala mają wydłużone, stożkowate, silne czaszki, mają jasnożółtą skórę, zawsze zimną w dotyku, mają matowe, zawsze czarne oczy, duże uszy i wiszące zębiska. Mają chwytne dłonie i szerokie, płaskie stopy przystosowane do długich wędrówek. Ubierają się w pasy i proste przepaski, bez względu na temperaturę. Polują na mięso istot ciepłokrwistych, zazwyczaj samotników, handlarzy czy tropicieli, choć zdarza się, że napadają wioski. Mają jadowe ukąszenia, które mogą spowodować śmierć. Żyją w grupach rodzinnych, ten kto nie potrafi założyć rodziny, lub w jakiś sposób ją utracił podróżuje samotnie, bez względu na to czy należy do grupy jaskiniowej czy nomadycznej. W czasie niedostatku żywią się jakimkolwiek mięsem, w tym mięsem innych Kala. Niektóre zarażają chorobami, przed którymi same są chronione. Korzystają z prymitywnej broni.

ŹrodłaEdytuj

  • AD&D 2e Monstrous Compendium Kara Tur Appendix (1990).

Więcej w Fandom

Losowa wiki