Fandom

Sferopedia

Kalidnay

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Domena Grozy
Kalidnay.jpg
Mapa Kalidnay otoczonego morzem mułu i luźnego piasku
Kalidnay

Rodzaj domeny

Wyspa Terroru

Mroczny Władca

Thakok-An, półelf templariusz, psion

Kraina

pustynna wyspa otoczona morzem mułu

Poziom kulturowy

klasyczna

Ludność

ludzie (Kalidnici)

Pochodzenie domeny

Athas

Zamknięcie granic

migocząca ściana gorąca

Potwory

templariusze polujący na niewolników

Kalidnay - niegdyś najbogatsze miasto-państwo Kalid-Ma, aktualnie ruiny pełne morgów. Stacjonuje tutaj grupa templariuszy pod przewodnictwem Thakok-An, dawnej arcykapłanki w tym mieście.

W odległych czasach miasto to tętniło życiem. Żyło się tutaj bogato i spokojnie, chociaż tak król jak i arcykapłanka rządzili tutaj żelazną ręką. Wszystko się zmieniło, kiedy Kalid-Ma przeprowadził rytuał przyspieszenia zmiany w smoka, zepsuty przez Thakok-An. Chcąc go przyspieszyć złożyła całą swoją rodzinę w ofierze, w wielkim zigguracie. Spowodowało to, że miasto zalała fala energii plugawianckiej, szarej oraz cieni.

Miasto wylądowało na krótki czas wewnątrz Szarości. Wewnątrz niej świadomość króla-czarodzieja rozpadła się. W tym samym czasie grupa diabłów dokonywała badań wewnątrz Szarości, lecz zagubiła się. Gdyby nie ten wypadek, oraz wzięcie ich pod opiekę przez Thakok-An, rozpuściliby się w tej szarej masie szukając wyjścia. W końcu pewna część miasta wróciła na plan materialny, a to co powróciło zostało szybko zniszczone przez oszalałego, nienormalnego smoka. Długotrwały pobyt wewnątrz Szarości, wraz z dziwnym przebiegiem rytuału, najpewniej spowodował przeistoczenie wielu obywateli w niepełnowartościowe morgi.

Aktualnie istnieją dwa miasta Kalidnay. Jedno uwięzione w Szarości, drugie jako ruiny na materiale.

Dawne siły zbrojne nazywały się kalid-do, co oznacza "Pięść Kalida". Te oddziały, które były poza miastem, na znak żałoby noszą się na czarno. Zawsze jednak mają blisko kolory królewskie, aby szybko stanąć po stronie swojego króla. Aktualnie stali się rodami najemniczymi.

CiekawostkiEdytuj

Różne źródła różnie mówią o tym mieście. Trudno powiedzieć jaka jest historia tego miasta, jednak zawsze to miasto jest aktualnie tylko ruinami.

ŹródłaEdytuj

  • Domains of Dread
  • Dungeon Magazine #190.

Więcej w Fandom

Losowa wiki