Fandom

Sferopedia

Kambion

4412stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja7 Udostępnij
4eff53a1be1d99097f84a2d864e83b0e.jpeg

Kambion w D&D Next

Expedition to the Demonweb pits - Cambion - p196.png

Kambion

Kambion.jpg

Kambion

Wypełzły z macic swoich matek by szerzyć zepsucie w multiwersum. Jak ich nie kochać?

- Baba Jaga

Kambion (ang. Cambion) to męski półczart, najczęściej potomek inkubów i śmiertelników jednakże może także mieć także za ojca inne tanar'ri. W zależności od potęgi biesa rodzi się zwykły kambion lub markiz. Matka zazwyczaj nie przeżywa porodu. Kambiony są odrażające i straszne. Mają lekko łuskowatą, czarną skórę, spiczaste uszy i usta pełne krzywych, paskudnych zębów. Lubią ubierać się w ćwiekowane lub kolczaste zbroje i używać podobnej broni. Są bardzo czujne i mają wyostrzone zmysły. Porozumiewają się telepatycznie.

Żeńskim odpowiednikiem kambionów są alu-demony. Podobnie jak one, kambiony są wyrzutkami w Otchłani i znienawidzonymi odmieńcami wśród ludzi. Dzięki ich zdolnościom złodziejskim, balory często używają ich jako zabójców w Wojnie Krwi, podnosząc jednocześnie ich status. Czasami kambion dziedziczy po matce neutralny bądź dobry charakter, jednak nawet wtedy jest przez humanoidów traktowany ze skrajną nieufnością.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki