Fandom

Sferopedia

Kanchelsis

4433strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Bóg
Kanchelsis
Tytuł(y) Pan Wampirów, Mastraacht
Symbol kropla krwi lub nietoperz o jarzących się, czerwonych oczach
Plan Ojczysty Otchłań/487/Gniazdo Bestii i Posiadłość Rozpustnika
Ranga mocy pośrednie bóstwo
Charakter chaotyczny zły
Dziedziny pokusa, krew, wampiryzm, rozpusta
Domeny ciemność, śmierć, zauroczenia, zło
Ulubiona broń pazury
Zwierzchnik brak

Kanchelsis, znany w niektórych światach jako Mastraacht, to bóg wampirów, które obawiają się nawet najpotężniejsi krwiopijcy. Zrodzony z krwi i magii, Przedwieczny Wampir posiada dualną naturę. Bestia to ta część jego osobowości, która niczym nieskrępowana poddaje się swym najbardziej prymitywnym potrzebom, biega z watahami wilków, rozrywa gardła, rozszarpuje ciało i chłepce tyle krwi, ile tylko zdoła przełknąć. Z kolei drugi aspekt jego natury to Birbant, dystyngowany uwodziciel, znawca piękna, esteta, niebywały rozpustnik i dekadent, który smakuje krew tak, jak inni rozkoszują się winem. Na co dzień Kanchelsis jest zimnym i wyrachowanym Birbantem, jednak gdy opanuje go wściekłość, do głosu dochodzi Bestia.

Mieszczący się w Otchłani dom Kanchelsisa to straszliwe miejsce wiecznie spływające krwią. Wszystkie ściany zbudowane są z ożywionych rzeźb, a zewsząd tryskają fontanny życiodajnego dla wampirów płynu, zmieszanego z opiatami i innymi substancjami psychotropowymi. Pan Wampirów dzieli swe domostwo z krwiopijcami służącymi mu niczym niewolnicy i z sadystyczną rozkoszą wydziela im porcje krwi, które nie są w stanie zaspokoić ich szalonego głodu.

Kanchelsis często wysyła swego awatara na Pierwszy Plan Materialny w poszukiwaniu pożywienia. Bestia wygląda jak umięśniony, ludzki mężczyzna o dzikim spojrzeniu, rozczochranej głowie, zakrzywionych szponach i ciele gęsto porośniętym włosami. Z kolei Birbant to szczupły, elegancki człowiek lub półelf o smukłych dłoniach, ostrych rysach, wykwintnym odzieniu i z uśmieszkiem świadczącym o jego wyższości. Gdy Kanchelsis pojawia się pod postacią Birbanta, zwykle ma inne cele, niż tylko pożywianie się. Najczęściej daje wtedy upust swym hedonistycznym skłonnościom. Można go spotkać w ludzkim mieście, kiedy będzie się zaopatrywał w piękne skóry, klejnoty i inne dobra, albo też natknąć się na niego w siedzibach drowów, gdzie napawa się widokami upodlenia i cierpienia. Uwielbia też deprawować kapłanów i paladynów dobrych bóstw, rozkoszując się ich moralnym upadkiem. Czasem Kanchelsis wybiera się na Plan Materialny, aby odwiedzić któregoś z najpotężniejszych wampirów i wymienić się z nim opowieściami lub magicznymi nowinkami. Przedwieczny Wampir lubi podróżować w towarzystwie elfiej lub półelfiej wampirzycy albo żywej, lecz mentalnie zniewolonej niewiasty. Nie ma on swego kleru, a jedynie niewielki krąg przyjaciół zamieszkujących różne światy.

Historia/związkiEdytuj

Szczegóły dotyczące przeszłości Kanchelsisa to coś, o czym niewielu mówi. Podobno Pan Wampirów miał powstać w wyniku zmieszania się krwi elfich bóstw oraz jednego z potężniejszych bogów ludzi. Celem ich rytuału było stworzenie mocy utrzymującej przy życiu całe światy, ale w jakiś niewytłumaczalny sposób coś poszło nie tak i boska krew przybrała cielesną formę okrutnego krwiopijcy. Bogowie Seldarine, jak również dzieci Corellona, starają się utrzymać ten przerażający sekret w całkowitej tajemnicy. Fakt, iż Kanchelsis ukazuje się jako półelf i wędruje w towarzystwie elfich wampirów, zdaje się świadczyć na rzecz tego mrocznego mitu.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki