Fandom

Sferopedia

Kank

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Kank.jpg

Kank

Kanki - duże udomowione owady, często używane jako wierzchowce przez ludzi z płaskowyżu Athas.

Ogólnie przypominają wielkie żuki. Mogą ważyć nawet 400 kg i mieć wymiary 4x4x8 metrów. Opancerzone są w czarny chitynowy szkielet zewnętrzny, który zakrywa kolejne segmenty ciała - głowę, tułów i odwłok. Paszcza zakończona jest kilkoma segmentami kleszczy. Ostatnie mają charakter zębów i warg, które służą głównie do jedzenia i częściowo do walki; pozostałe służą do walki i do chwytania. Z jego ciała wychodzą sześć chudych nóg. Każda z nich kończy się giętkim pazurem, który kształt pozwala wspinać się po stromych zboczach.

Kanki są często stosowane jako wierzchowce karawan. Mogą podróżować cały dzień, nosić dość masywnego humanoida oraz ciągnąć równie ciężki ładunek. Hodowlą najczęściej zajmują się elfy. Kanki mogą jeść dosłownie wszystko co organiczne, mogą żyć na każdym terenie.

Dzikie osobniki organizują się w standardową hierarchię - królowa, żołnierze oraz robotnice.

Robotnice spożywają wiele więcej niż żołnierze, w celu wytwarzania żywności. Wypuszczają kuleczkę wielkości melona, pełną zielonego miodu. Używane to jest do karmienia młodych w ulu. Ludzie i inne humanoidy są w stanie żyć tym miodem tylko przez trzy tygodnie. Królowa składa każdorazowo od 20 do 50 jaj. Żołnierze są w stanie produkować trucizny, która paraliżują nieprzyjaciela.

Mięso kanków nie nadaje się do spożycia i tylko desperaci powinni je jeść. Jest ono wysoce toksyczne dla humanoidów oraz wydziela śmierdzący zapach.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki