Fandom

Sferopedia

Kirre

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kirre.JPG

Kirre

Kirre to rodzaj drapieżnego zwierzęcia, spotykanego w lasach i dżunglach świata Athas. Podobne w wielu aspektach do tygrysa, kirre jest od niego znacznie groźniejsze. Ośmionogie ciało kirre ma około 2,5 metra długości. Wszystkie kończyny zakończone są ostrymi pazurami. Głowa kirre wyposażona jest w dwa duże i mocne rogi a na końcu ogona znajduje się szpiczasto zakończony kolec, używany jako broń. Paszcza roi się od ostrych zębów. Futro kirre jest na podobieństwo tygrysa pokryte pasami - na przemian szarymi i brązowymi, za wyjątkiem pyska, który w całości jest szary. Żółte oczy błyszczą inteligencją większą od zwierzęcej. Jako naturalny łowca, kirre jest istotą szybką i znakomicie walczącą. Potrafi zadawać na raz ciosy pazurami, zębami, rogami i kolczastym ogonem. Ponadto jak wiele istot pochodzących z Athasu, posiada naturalne osłony psioniczne i psioniczne zdolności ofensywne.

Kirre są istotami samotniczymi, łączącymi się w pary tylko na czas godów. Na krótko przed porodem para przygotowuje wygodną norę, położoną w odosobnionym zakątku lasu. W pojedynczym miocie rodzi się od trzech do piątki młodych. Jako typowe ssaki, samice kirre karmią swe dzieci mlekiem. Po pięciu miesiącach młode zaczynają konsumować także mięso. W czasie karmienia para rodziców heroicznie broni potomstwa przed każdym intruzem.

Kirre są ulubionym obiektem polowań wielu plemion humanoidów, zamieszkujących lasy Athasu. Ich mięso uważane jest za wyjątkowy rarytas. Poza tym, rogi istoty wykorzystywane są jako groty włóczni lub ozdobne sztylety. Kolec na końcu ogona może natomiast służyć jako grot strzały lub obrobiona strzałka.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki