Fandom

Sferopedia

Konstrukt

4433strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Udostępnij
Golems.jpg

Golemy, typowi przedstawiciele konstruktów

Konstrukty (ang. construct) to ożywione przedmioty lub sztucznie skonstruowane istoty, obdarzone inteligencją, nierzadko magiczną.

  • Księga Potworów II
    • Automaty - podobne do golemów, ożywione przy pomocy magii cienia stworzenia do pracy lub walki
      • Spulchniacz - automat górniczy, rozbijający skały piskiem i wiertłem.
      • Młotarz - automat konstrukcyjny i dźwigający ciężary, posiada szczypce i młot.
    • bogin - tworzone przez druidów uformowane z kompostu humanoidy.
    • golemy -
    • golem łańcuchowy - łańcuchowy twór kytonów, diabłów łańcuchowych z Baator.
    • Łachmaniaki - ożywione strzępy odzieży, metalu i odpadków, mogące kontrolować swoich nosicieli.
      • Szmatozwierz - najsłabsze, wijące się łachmaniaki z wysypisk śmieci.
      • Zwykły łachmaniak - wyglądający jak pozbawiony właściciela komplet źle dobranych ubrań.
      • Rynsztokarz - wirujący stos lin, kawałków skóry, sznurów, pasów, szmatek, szkła, błyskotek, powstałe przy osadach krasnoludów, gnomów, niziołków.
      • Szrapnyl - powstałe w pobliżu pobojowisk i kuźni łachmaniaki z metalu.
    • Mechaniczne horrory - zhierarchizowane, pająkowate konstrukty z metalu, poszukujące metali dla swej reprodukcji.
      • Horror elektrumowy - zwiadowcy i siła uderzeniowa.
      • Horror złoty - nadzorcy.
      • Horror platynowy - generałowie i stratedzy.
      • Horror adamantytowy - naczelni dowódcy mechanicznych horrorów, kierujący pozyskiwaniem metali i tworzeniem nowych horrorów.
    • Moloch - kwadratowa machina wojenna z kamienia, o szerokich, miażdżących walcach i sześciu ramionach.
    • Pojmany - kontrolowana przez łachmaniaka istota.
    • Półgolemy - krzyżówki żywych istot i golemów, oszalałe od doznań przemiany.
    • Przerażający strażnik - ożywiona, kompletna zbroja.
    • Runiczny strażnik - podobny do mechanicznego strażnika, wykonany z kamienia, ołowiu, pokryty magicznymi runami przechowującymi zaklęcia.
    • Spiżowy wąż - wykonani ze spiżu strażnicy tropikalnych świątyń wężowych bogów.
    • Wraża efemeryda - zniekształcone posągi o symbolach złych bogów w miejscu twarzy, pilnujące niegdyś mrocznych kultów.
  • Czarci Foliał
    • Gigant czarnokamienny - tworzeni przez potężnych kapłanów strażnicy świątynni o wyglądzie marilithów wykutych z czarnego kamienia, zamieniający w kamień dotykiem.
    • Golemy
    • Kariatyda - stanowiący kamienny filar posąg kobiety strażnik.
    • Maug - najemne konstrukty wykute ze skał Acheronu przez swoich praojców thulkarrów na Thuldaninie.
    • Nekrofidius - szkieletowaty wąż z czaszką humanoida, tworzony do konkretnego celu.
    • Nieuchronni
      • Quarut - nieuchronni chroniący prawa czasu i przestrzeni, niepokojeni przez osoby naruszające czasoprzestrzeń magią.
      • Varakut - obrońcy wachlarza panteonów, zasad i systemów wartości ścigający osoby uzurpujące sobie moc boską.
    • Wiklinowy człowiek - konstrukt z gałęzi i chrustu o postaci człowieka, wrzucający do swojej klatki piersiowej ofiary by spłonęła jak na stosie. Tworzone przez kapłanów lub druidów czczących np. Nerulla.
    • Żelazna kobra - kobra z mnóstwa okrągłych żelaznych poręczy zdolna tropić na każdym terenie.
    • Zodar - wykonane z czarnej ceramicznej substancji konstrukty o nieznanym pochodzeniu i celu. Wypowiadają jedno ważne zdanie, śledzą i walczą jedynie w samoobronie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki