Fandom

Sferopedia

Konstruktor

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja7 Share

Artificer.jpg

Krasnolud konstruktor.

W Eberronie magia jest prawie jak technologia. Czarodzieje specjalizują się różnych częściach tej technologii, ale to konstruktorzy (ang. artificers) pracują przy ich wykorzystywaniu. Konstruktorzy rozumieją i wykorzystują magię w inny sposób niż czynią to czarodzieje czy kapłani. Mają oni niesamowitą wiedzę i zdolności związane z magicznymi przedmiotami i konstruktami, i na wiele sposobów to właśnie oni utrzymują magiczny świat Eberronu w ruchu. 

Podobnie jak ma to miejsce w przypadku czarodziejów, konstruktorzy uczą się swojego fachu przed długie lata żmudnych studiów. Niemniej jednak, nie oznacza to, że profesja konstruktora jest elitarnym zajęciem. Równie dobrze konstruktorem może zostać domorosły wynalazca gnom, który swoje dziwaczne przedmioty i konstrukty tworzył w rozpadającej  się szopie, jak i szanowny naukowiec który badał właściwości magicznych przedmiotów w profesjonalnych laboratoriach uniwersytetów lub Znamienitych Domów. Zależnie od charakteru, dwóch konstruktorów może postrzegać siebie jako przyjaciół, którzy znają się na podobnych dziedzinach, jak i rywali konkurujących między sobą, w sposób przyjazny lub wręcz przeciwnie.

Konstruktorzy, tak jak inni bohaterowie wyruszają na poszukiwanie przygód, motywy jakie pchają ich do tego mogą być najróżniejsze. Może to być tradycyjna żądza przygód, chęć walki ze złem lub dobrem albo pragnienie władze. Powody mogą mieć również charakter bardziej związany z ich profesją. Mogą szukać rzadkich lub cennych komponentów do swoich przedmiotów, mogą poszukiwać nowych smoczych odłamków do prac, albo próbować znaleźć zapomniane sekrety magicznych przedmiotów i golemów. Powody mogą być najróżniejsze. W drużynie poszukiwaczy przygód konstruktorzy pełnią rolę szeroko rozumianego wsparcia. Ich zdolności związane z magicznymi przedmiotami najlepiej sprawdzają się wraz z innymi członkami drużyny, kiedy mogą odpowiednio wzmocnić bronie, pancerze czy różdżki, zależnie od przeszkód jakie napotka grupa.

Jeśli konstruktorzy mają ciągoty do jakiegokolwiek charakteru, to jest nim charakter neutralny. Zajmują się oni tworzeniem nowych przedmiotów i wynalazków, bez zaprzątania sobie głowy moralnymi problemami. Oczywiście, zdarza się że niektórzy konstruktorzy tworzą przedmioty dla ogólnego dobra, albo wprost przeciwnie aby szerzyć zniszczenie.

Ludzie odnoszą duże sukcesy jako konstruktorzy, ich analityczne umysły pozwalają im skuteczne ograniczanie silnej magii i drogich komponentów w tworzeniu magicznych przedmiotów i tym samym do lepszego ich konstruowania. Elfy również dobrze spisują się jako konstruktorzy, choć mają tendencję do zbytniego skupiania się na kwestii estetyki w swoich dziełach. Pomysłowe gnomy i krasnoludy wydają się naturalnymi kandydatami do tej klasy ze względu na swoją smykałkę do ogólnego tworzenia różnej maści przedmiotów. Często konstruktorami zostają również przekuci, żywe konstrukty. Ze względu na swoje pochodzenie, sami mają smykałkę do tworzenie golemów i innych konstruktów, w tym swoich własnych braci. 

ZdolnościEdytuj

Podstawową zdolnością konstruktorów jest moc infuzji (ang. infusion), czyli wtłoczenia magicznej energii do przedmiotów. Infujze nie kwalifikują się ani jako magia wtajemniczeń ani objawień i są unikalne dla profesji konstruktora. Niemniej jednak zasada ich użycia i działania jest podobna jak zaklęcia np, nie można ich użyć w obszarach antymagii. Należy wybrać którą infuzję chce się użyć, utrzymać odpowiednią koncentrację i wtłoczyć energię magiczną do konkretnego przedmiotu.Infuzji można użyć jedynie na przedmiotach lub konstruktach, nie można np, dać sojusznikowi siły byka, można za to nasycić tą mocą jego ubranie. Jedynie w przypadku konstruktów takich jak przekuci, można bezpośrednio użyć tej mocy na nich. Podobnie jak zaklinacze czy bardowie, konstruktorzy nie muszą wcześniej przygotowywać infuzji, lecz w przeciwieństwie do nich nie muszą ograniczać się w jej wyborze ze znanej powszechnie listy, mogą swobodnie korzystać z wszystkich zawartych tam mocy. Ograniczeniem jest tylko niewielka liczba dziennych użyć tej zdolności. Możliwe jest również nauczenie się infuzji która nie jest powszechnie znana np, jakieś zapomnianej infuzji z dzikich puszczy kontynentu Xen’drik. Wszelkie moce metamagiczne wzmacniające czary, działają również w odniesieniu do infuzji. 

Artificer 2.jpg

Konstruktor wraz z homonkulusem - żelaznym obrońcą

Ze względu na specyficzny rodzaj magii jaki czynią, konstruktorzy nie mają problemu z korzystaniem z lekkich i średnich broni, oraz tarcz. Brak formalnego treningu w posługiwaniu się bronią, sprawia że potrafią władać jedynie prostymi broniami. Konstruktorzy nie są tradycyjnymi magami, więc nie mają możliwości posiadać chowańca, lecz zamiast tego wraz z doświadczeniem potrafią stworzyć własnego towarzysza w postaci homunkulusa

Podczas tworzenia magicznych przedmiotów, czaromiot w końcowym procesie poświęca część sił życiowych, aby nadać czarom wplecionym w przedmiot trwałości. Konstruktorzy dysponują zapasem magicznej siły, którą mogą użyć zamiast własnych sił życiowych. Początkowo jest jej niewiele, z doświadczeniem ów zapas rośnie, a dodatkowo po pewny czasie konstruktor potrafi wysączać siły życiowe z magicznych przedmiotów i odnawiać ten magiczny zapas. 

Konstruktorzy są mistrzami tworzenia magicznych przedmiotów i konstruktów. Mimo że nie dysponują zaklęciami potrzebnymi do tworzenia cudownych przedmiotów, to dzięki swoim umiejętnością, potrafią zasymulować takie zaklęcie, w taki sposób, że stworzenie konkretnego magicznego przedmiotu jest możliwe. Znają się oni również na pułapkach, tych zwykłych jak i magicznych i potrafią je skutecznie odnajdywać. Nie jest niczym niezwykłym, że konstruktorzy dysponują szeroką wiedzą o magicznych przedmiotach i sprawienie potrafią rozpoznać jakie właściwości ma znaleziony artefakt.

Epicki konstruktorEdytuj

Epic artificer.jpg

Epicki konstruktor

Epicki konstruktor staje się mistrzem tworzenia przedmiotów, który zdobywa coraz większą wiedzę i zdolności w zakresie magicznych przedmiotów.

ŹródłaEdytuj

  • Eberron Campaign Setting
  • Player's Guide to Eberron

Więcej w Fandom

Losowa wiki