Fandom

Sferopedia

Kontemplujący

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Konteplujacy.jpg

Kontemplujący

Dla wielu nie ma większej radości niż moment, w którym bóg manifestuje się jako namacalna, potężna siła, która napełnia umysł i ciało oraz duszę wielkim zachwytem. Niektórzy tak mocno ukochali tą chwilę, że poświęcili swoje życie, aby za sprawą modlitwy i kontemplacji znaleźć się bliżej boga. Kontakt z bogiem musi być następstwem wielu przygotowań, wielogodzinnych modlitw i wyrzeczeń, dlatego niektórzy kontemplujący (ang. Contemplatives) wycofują się z życia i udają się w góry bądź w inne zacisze pustelni. Inni jednak pozostają w stałej służbie i łączą się z poszukiwaczami przygód, gdyż uważają, że tylko tak mogą wypełnić wolę bóstwa. Niektórzy kontemplujący zamiast łączyć się z bogiem w modlitwie poświęcają się jakiejś idei np charakterowi boga, uważając, że tylko osoby tak postępujące zasługują na szacunek, jeszcze inni głoszą naukę o swym bogu, w zależności od tego czy są dobrzy, czy źli robią to w pokojowy lub mniej pokojowy sposób. Jeszcze inni kontemplujący opatrzyli sobie ulubioną broń boga i to jej oddają chwałę, nosząc ją nie tylko ze sobą, ale i na sobie, często zamiast różnych pancerzy, lub uczą innych biegłości w posługiwaniu się nią. Ich misja nie staje się przez to mniej święta. Wśród kontemplujących znajduje się spora grupa wędrownych filozofów, nauczających doktryn w świątyniach, na placach, lub po domach, grających święte pieśni i hymny dla chwały swego bóstwa. Kontemplującymi zostają najczęściej kapłani, ale są wśród nich także paladyni i bardowie. Kontemplujący może być zarówno niechętny innym pustelnikom jak i przywódcą kościoła i wiernych świętej sprawie, obrońcą bóstwa, a nawet heretykiem, krytykującym rozpasanie kleru, czy warstw rządzących i głoszącym że tylko poprzez całkowite poświęcenie się bogu, kontemplację i samodzielną interpretację wiary można do czegoś dojść. Często posiada on jakąś relikwię bądź potężny czar, którego nie rzuci nawet najpotężniejszy kapłan znajdujący się w mieście.

ŹródłaEdytuj

  • Obrońcy wiary. Przewodnik dla kapłanów i paladynów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki