Fandom

Sferopedia

Kopru

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kopru.jpg

Kopru

Wiele pokoleń temu kopru stworzyły wielką, tajemniczą cywilizację w morskich głębinach. Z nieznanych przyczyn ich społeczność podupadła, stając się coraz bardziej niedołężna i zdegenerowana. Obecnie nie pozostało już niemal nic z ich dawnej chwały.

Kopru nie przypomina wyglądem żadnej znanej istoty, za to łączy w sobie cechy kilku różnych stworów. Z grubsza jego ciało podobne jest do ciała węgorza, lecz kończy się trzema długimi, giętkimi, kolczastymi ogonami. Klatka piersiowa jest prawie ludzka, a dłonie obu ramion wyposażone są w złowrogie, połączone błoną pazury. Łeb wyrasta bezpośrednio z korpusu, jak u ryby. Oczy stworzenia są duże i zawsze otwarte. Paszczę otaczają cztery macki - ze względu na tę cechę niektórzy uczeni wysuwają tezę o pokrewieństwie kopru z łupieżcami umysłów. Kopru mówią wspólnym i wodnym.

Poza wodą kopru jest prawie bezradny. Na lądzie nie może atakować pazurami, bo ramiona służą mu do wspierania się lub wleczenia cielska po ziemi. Jednak w wodzie w starciu wręcz jest zaciekłym przeciwnikiem. Wykorzystuje pazury i zęby, a poza tym smaga przeciwników ogonami, wszystkich trzech używając w jednym ataku.

Społeczeństwo kopru jest matriarchalne i dzikie. Potwory żyją w podwodnych jaskiniach, często w pobliżu ruin starożytnych miast tej rasy, a pozostałości minionej chwały zwiększają tylko gorycz egzystencji tych istot.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki