FANDOM

Korred.gif

Korred

Korredy to pomniejsi krewniacy satyrów, w przeciwieństwie do nich pozbawieni rogów i charakteryzujący się wyjątkowo bujnym owłosieniem. Pachną brzoskwiniami i świeżą ziemią. Na ich ubiór składają się skórzane portki, duża skórzana sakwa i dębowa pałka, używana jako laska i broń. Korredy mają donośne głosy, uwielbiają śpiew i taniec.

Wbrew niepozornemu wyglądowi, istoty te posiadają znaczną siłę i bez trudu miotają we wrogów dużymi głazami, jak również z powodzeniem bronią się przed atakami istot większych od siebie. Posiadają też zdolność wyplatania ze swych włosów specjalnych lin i pętli, używanych jako pułapki i więzy. Kolejną bronią korredów jest ogłuszający śmiech, który może zneutralizować tylko muzyka dobrego barda. Poza tym, istoty te posiadają liczne zdolności manipulacji żywiołem ziemi.

Korredy żyją w rodzinach, które łączą się w klany, zamieszkujące tą samą okolicę. Nie przepadają za intruzami, tolerując na swym terenie tylko druidów, łowców i elfy. Nawet oni nie są mile widziani podczas cotygodniowego tanecznego rytuału korredów. Korredzi taniec jest zresztą niebezpieczny - każda istota, która go zobaczy, owładnięta urokiem sama zaczyna tańczyć, i musi to robić aż padnie ze zmęczenia (niekiedy bez życia) lub do momentu kiedy rytuał dobiegnie końca.

W swoich torbach korredy noszą przedmioty wykonane z włosów, nożyce i inne drobne przedmioty. Właściwości torby powodują, że spryskanie tych przedmiotów święcona wodą zamienia je w złoto. Żaden korred nie odda jednak dobrowolnie swej torby, ani żadnego noszonego w niej przedmiotu.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki