Fandom

Sferopedia

Królowie Burzy

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

WeatherKing.jpg

Król Chmur

Pogoda w Arkadii kontrolowana jest przez Królów Burzy (ang. Storm Kings), czwórkę krwawników, którzy opanowali zmienne kaprysy chmur i wiatru, deszczu i błyskawic. Każdy z królów kontroluje jeden z elementów pogody i pracują oni w parach, by tworzyć zadziwiające pokazy. Oczywiście, mogą zamanifestować swoje żywioły pojedynczo, lecz Król Deszczu (ang. Rain King) i Król Błyskawic (ang. Lighting King) zazwyczaj zachowują swoje zdolności do wykorzystania ich wraz z Wiatrem' i Chmurą. Kiedy działają w pojedynkę bądź w parach, Królowe Burzy zapewniają normalną pogodę; kiedy pracują w trójkach lub wszyscy razem, tworzą burze. Kiedy grzmi w jednym miejscu Arkadii, grzmi na całym planie. Królowie Burzy mogą uwolnić obszary od burzy, lecz rzadko to czynią.

Przestrzegają swoich własnych praw, narzuconych eony temu przez zapomnianą moc. Choć pogoda czasem wydaje się chaotyczna jak na świecie pierwszej, Królowie Burzy mają zestaw zasad, zgodnie z którymi wyznaczają pogodę dla planu. Nie jest cieniem to, iż nigdy nie ma burzy trwającej dłużej niż 24 godziny bądź jeden obrót Kuli Dnia i Nocy. Każda burza jaka przybywa jest co najmniej trzy dni po poprzedniej oraz nigdy nie dzieli ich więcej niż tydzień.

Królowie Burzy żyją w cytadelach równo rozmieszczonych wokół Kuli Dnia i Nocy, co pierwszak nazwałby kompasem tego planu. Każdy z nich znajduje się nieskończenie daleko od iglicy Kuli, lecz może zostać osiągnięty w 3-18 dniach podróży. Cytadele sięgają wysoko w niebo - ich szczytów nie sposób dostrzec, gdyż zanikają w tajemniczej mgle 300 metrów nad ziemią. Śpiewka niesie, iż z tych szczytów cytadel Królowie obserwują plan i zsyłają pogodę tam, gdzie potrzebna.

Zamczyska zawsze otoczone są rodzajem pogody kontrolowanej przez poszczególnego króla - to znaczy, chmury wokół zamku Króla Chmur, nieustanne bryzy i wichury wokół Króla Wiatru i tak dalej. Jeśli Królowie chcą powstrzymać kogoś z dala od ich zamków, pogoda staje się o wiele intensywniejsza na obszarze wokół zamku. Jest to efektywne nawet przeciwko niechcianym mocom, które zdecydowały się przyjść z wizytą. Nawet jeśli moc okaże się mieć niewrażliwość czy władzę nad żywiołem, nie mają żadnej władzy nad nim w krainie poszczególnego Króla Burzy. Królowie Burzy są prawdziwymi, fizycznymi istotami, od kiedy śmiertelnicy, którzy przejęli obowiązki porzucone przez ich poprzedników. Mówi się, iż Królowie Burzy są półbogami samymi w sobie, w tym iż mają kontrolę nad częścią planu oraz niemalże niezwyciężeni w swoich własnych krainach. Nie oznacza to jednak, że są niewrażliwi i nie do zabicia. Przeciwnie wręcz, można ich zabić jak każdego innego przeciętnego trepa (choć oczywiście przeciętne trepy nie władają nad pogodą i nie są przynajmniej 15 poziomu).

Ponieważ mogą zostać zabici oraz ponieważ jest koniecznością, by czwórka Królów Burzy zawsze istniała, zawsze jest ktoś czekający w gotowości przejąć obowiązki Króla Burzy. Każdy Król jest odpowiedzialny za szkolenie kręgu akolitów, z których każdy może przejąć obowiązek Króla Burzy, kiedy jeden z obecnych władców odejdzie. Akolita, który awansuje musi być co najmniej 10 poziomu i nie uzyska wszystkich wrodzonych zdolności swojego urzędu, póki nie nauczy się jak kontrolować te pomniejsze.

  • Król Chmur (ang. The Cloud King) Od kiedy niemal zawsze są chmury na Arkadii, Król Chmur (mężczyzna, półelf, łotrzyk 15, praworządny neutralny) zawsze jest zapracowany. Jako iż ma niewiele czasu do odpoczynku, nie jest tak potężny w czystej zdolności jak pozostali Królowie. Tym niemniej, jego urząd jest jednym z najważniejszych pośród czterech Królów, gdyż bez chmur, zarówno deszcz jak i błyskawice miałyby problem się zamanifestować.
  • Król Wiatru (ang. The Wind King) powinien być poprawniej nazywany Królową Wiatru (kobieta, człowiek, czarodziej 16, praworządny neutralny), lecz tytuł tego urzędu był Królem Wiatru tak długo, iż mieszałoby to ludzi gdyby się zmienił. Jest ważna sama w sobie, lecz, tak jak Król Chmury, nie jest tak potężna jak dwóch pozostałych Królów, ponieważ zawsze poświęca swoją energię; rzadki jest dzień, kiedy nie ma dnia na Arkadii. Jednakże, jej rola może być tak istotna jak Króla Chmur, gdyż nie może on przenosić swoich chmur bez jej współpracy.
  • Król Deszczu (ang. The Rain King) jest także w istocie Królową (kobieta, diabelstwo, bard 18, praworządny neutralny), lecz, tak jak w przypadku Króla Wiatru, ciągłość tytułu jest ważniejsza niż jego trafność. Zazwyczaj jest zależna od Króla Chmur by jej pogoda miała efekt, lecz nie zawsze. I na odwrót, Król Chmury polega na niej w tworzeniu swojej dziedziny i takoż mają doskonałą relację. Jej wygląd zmienia się tak jak letni deszcz staje się gradem, kiedy zimowy deszcz ze śniegiem staje się łagodną wiosenną ulewą. Włada wszelkimi zachowaniami wody i jest niemal tak potężna jak Król Błyskawic. Ona i jej akolici są zawsze bardami, słuchając musiki i syczącego padania deszczu.
  • Król Błyskawic (ang. The Lightning King) (mężczyzna, człowiek, wojownik 20, praworządny neutralny) jest, bez zaskoczenia, najbardziej zmiennym z Królów Burzy i najpotężniejszym w walce. Ma szybki temperament, a kiedy uderza, ciężko przewidzieć gdzie ma zamiar uderzyć. Jest niemiłym trzaskaczem i lepiej nie wkraczać mu w drogę. Choć wciąż przestrzega zasad ustalonych dla jego domeny, jest najbardziej skłonny ze wszystkich Królów Burzy do nadużywania swojej mocy dla osobistych korzyści.

Więcej w Fandom

Losowa wiki