Fandom

Sferopedia

Krokodyl

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Agresywni wodni drapieżnicy mają od 3,30 do 3,50 metra długości. Krokodyle leżą niemal całkowicie zanurzone w rzekach lub bagnach, wystawiając jedynie oczy i nozdrza - tak czekają na zdobycz. Ich ulubioną taktyką jest wciąganie przeciwnika pod wodę i atak potężną, zębatą paszczą. Krokodyle są wiecznie głodnymi myśliwymi, nie gardzącymi żadnym łupem. Bez wahania atakują nierozważnych humanoidów. Zdarza im się wspólnie dopadać ofiarę a następnie żarłocznie wydzierać sobie nawzajem jej strzępy.

Krokodyle doskonale czują się w gorącym, wilgotnym klimacie. Gdy temperatura spada poniżej 5 stopni, stają się ospałe i powolne. Zdarza im się zapuszczać do będących dobrym źródłem pożywienia kanałów i ścieków miast leżących w korzystnym klimacie. Ich okres godowy zdarza się raz w roku. Samica składa w piasku około 60 jaj, których pilnuje aż do wylęgu. Młode krokodylątka udają się do wody i od tej pory zdane są tylko na siebie. Niewiele z nich dożywa dorosłości.

Ogromny krokodyl Edytuj

Te wielkie stworzenia zwykle żyją w słonej wodzie i mogą mieć ponad 6 metrów długości (rosną przez całe życie). Ogromne krokodyle są w stanie złapać i trzymać stworzenia rozmiaru dużego lub mniejszego, lecz poza tym walczą i zachowują się jak ich mniejsi kuzyni. Żyją zwykle w morskich wodach, znienawidzone i tępione przez rybaków, których łodzie zatapiają by dobrać się do zgromadzonego na nich połowu ryb.

Źródła Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki