Fandom

Sferopedia

Kryształowy śluz

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kryształowy śluz (ang. crystal ooze) to odmiana szarego śluzu, która przystosowała się do życia w wodzie. Ciało tej istoty jest przezroczyste i przypominające nieco płynne szkło. W wodzie można je zauważyć tylko dzięki załamaniom światła.

Istota atakuje na podobieństwo wijącego się węża, wpełzając na ofiarę i uwalniając swe trawienne toksyny, które rozpuszczają drewno, tkaniny i mięso. Dodatkowo powodują one paraliż, pozwalający na spokojną konsumpcję żywych ofiar. Kryształowy śluz jest niewrażliwy na ataki oparte na kwasie, chłodzie i ogniu, natomiast obrażenia fizyczne czynią mu tylko minimalną krzywdę.

Kryształowe śluzy zamieszkują mroczne i mętne wody, gdzie z braku światła trudniej je zauważyć. Poza wodą są w stanie przetrwać do kilku godzin. Rozmnażają się przez pączkowanie, pozostawiając otoczony kryształową skorupką zarodek, który dojrzewa przez kilka dni. Istoty te nie mają oporów przed pożeraniem swego potomstwa, które ma szanse na przetrwanie tylko w większych zbiornikach wodnych, gdzie nie konkuruje z rodzicem o pokarm.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki