Fandom

Sferopedia

Kuźnia Wyznawców

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kuźnia Wyznawców (ang. Believer's Forge) jest tajną planarną siedzibą frakcji Wyznawców Źródła na Planie Eterycznym.

Miało być to sekretem, lecz parę szczęśliwych osób wpadło do kuźni otrzymywanej na Planie Eterycznym przez Wyznawców Źródła. Wyznawcy są jedną z frakcji Sigil i wszystkie frakcje zdają się mieć obsesje na punkcie utrzymywania pozaplanowych redut, jak gdyby ta z najtajniejszą ze wszystkich kryjówek miała ostatecznie wyjść na szczyt w ich długich na stulecia wojnach filozoficznych. Któż wie? Może mają rację.

Choć zgiełk może szaleć na ulicach Sigil, Kuźnia Wyznawców zazwyczaj pozostaje nietknięta przez siły, które czasami wstrząsają siedzibą frakcji. Wynika to głównie z nieczęstego kontaktu: Zmienny portal w komnacie rady w Wielkiej Kuźni w Sigil łączy się do kwater nadzorczych w Kuźni Wyznawców jedynie przez jeden dzień w całym roku jaki mija w Sigil. Przez resztę czasu, ci którzy pracują w kuźni są zmuszeni do korzystania z bardziej okrężnych metod do pozostawania w kontakcie z pozostałymi Wyznawcami.

Bogowcy (inna nazwa Wyznawców) w Sigil mają dobry powód by pozostawać w kontakcie z kuźnią - jest jedynym miejscem w wieloświecie z możliwością do wytwarzania znaki źródła. Znaki źródła (ang. source tokens) wyglądają niczym półprzezroczyste kamyki, chmurnie szare z ciemnymi wirami w ich rdzeniu. Bogowiec ze znakiem źródła może wkroczyć do Eteru na życzenie z dowolnego miejsca w wieloświecie. Każdy symbol działa tylko raz, następnie się rozpuszczając. Zazwyczaj, wyłącznie faktotumowie lub faktorzy na misjach frakcyjnych otrzymują symbole; jednakże, wiadomo jest od czasu do czasu wyślizgnięcie się kamieni w ręce nie-Wyznawców, z racji na nieostrożność nadzorców.

Kuźnia Wyznawców jest wielkim kompleksem ukrytym głęboko w olbrzymim kawale stabilnego eteru. Z zewnątrz, nic nie ostrzega czujnego oka o fakcie, iż jest to cokolwiek poza dużą bryłą solidnego eteru. W istocie, kawał protomaterii obudowujący kuźnię jest po prostu jedną z serii kilku mas, które dryfują w chaotycznym roju przez Głębię. Wciąż, wnikliwe spojrzenie i szczęście mogą odkryć, iż kilka wystających skał jest tak naprawdę zakamuflowanymi balkonami wyrzeźbionymi by ukryć swoje obrysy. Balkony otwierają się na masywną pustą galerię, gdzie mieści się główna kuźnia. Niewytłumaczalnie, grawitacja ponownie chwieje się wewnątrz pustki kuźni. Małe klatki schodowe idą zygzakiem wzdłuż murów, łącząc wejścia do balkonów z poziomem gruntu.

Piętrzące się paleniska, dymiące piece hutnicze, ryki, rury i buchające spopielarnie przyćmiewają niewielkie postacie, które pracują we wgłębieniu. Są nimi nathri, ściągnięte do służby u Bogowców przynętą ewentualnej boskości. W każdym czasie, 50 nathri pracuje na zmianie w wydrążeniu kuźni, podczas gdy cztery inne zmiany nathri bierze odpoczynek w połączonych arkadach podczas snu, udzielania towarzyskiego i zabaw.

W pobliżu szczytu wydrążenia znajduje się szeroki wewnętrzny balkon. Balkon otwiera się na krywatne komnaty jednego Wyznawcy imieniem Dalton ustanowionego tutaj by nadzorował pracę i produkcję znaków źródła.

Wydaje się, iż Dalton był tutaj przez całą wieczność; 50 lat minęło odkąd zajął miejsce poprzedniego nadzorcy. Oczywiście 50 lat jest wciąż długim czasem nawet dla diabelstwo, a Dalton raczej się ustawił, podążając za wygodnym schematem wiążącym się z częstymi przeglądami, pojedynczą przerwą na herbatę, instruktażem nowych robotników nathri w filozofii Wyznawców oraz katalogowanie znaków źródła stworzonych podczas ostatniej zmiany. (Na całą wyczerpującą robociznę w wydrążeniu kuźni, jedynie 1-2 znaków źródła zostaje ostatecznie oczyszczona ze specjalnie wytopionych kawałów eteru każdego dnia.)

Dalton nie jest zbyt uprzejmy dla gości. W istocie, jako iż Kuźnia ma pozostawać tajemnicą, całkiem prawdopodobnie wezwie obecną zmianę 50 robotników nathri do ataku pragnąc wyeliminować jakiekolwiek możliwe przecieki co do istnienia Kuźni. I ponownie, Dalton ma szczególna słabość do egzotycznych herbat - jeśli niespodziewani goście mogą potrafią przekupić poniekąd ekscentryczne diabelstwo takowymi towarami bądź wieściami z planów, nadzorca raczej puści ich wolno. Ponadto, z wyjątkowo wysoką jakością herbaty użytą w barterze, Dalton może podarować znak źródła we wdzięczności.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

  • Factol's Manifesto
  • Guide to the Ethereal Plane

Więcej w Fandom

Losowa wiki