Fandom

Sferopedia

Lammasu

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Share

As.jpg

Lammasu

Lammasu to magiczne bestie o wyglądzie skrzydlatego lwa z ludzką twarzą. Są znane ze swego przyjaznego i dobrodusznego nastawienia, szczególnie do osób szanujących prawo i dobro. Często działają jako przywódcy lub pomocnicy grup szerzących te idee.

Z wyglądu lammasu przypominają złocisto-brązowe lwy z orlimi skrzydłami i twarzą bujnych, kudłatych włosach i (u mężczyzn) brodzie. Ich znamienity wygląd łagodzony jest przez uprzejmy i pełny współczucia wyraz twarzy. Istoty te są w stanie dzięki telepatii nawiązać kontakt z każdym rozumnym stworzeniem. Walczą wyłącznie w obronie słabszych, wybawiając dobre istoty z opresji, najczęściej w sposób czyniący możliwie najmniej pobocznych zniszczeń. Lammasu posiadają zdolności niewidzialności i drzwi przez wymiary, których mogą używać bez ograniczeń. Są otoczone stałą aurą ochrony przed złem. Ponadto dysponują magią kapłańską, z której najczęściej używają czarów leczących. W razie potrzeby wykorzystują do walki swoje wyposażone w pazury łapy, zwykle pikując na przeciwnika z góry.

Społeczeństwo lammasu jest znakomicie uporządkowane i bardzo praworządne. Istoty te zorganizowane są w stada, podobne do lwich. Najczęściej zamieszkują stare, opuszczone świątynie, czując się swoistymi strażnikami tych uświęconych miejsc. Najwięcej lammasu mieszka w ciepłych krainach, ale składają też wizyty w chłodniejszych miejscach. Są bezcenną pomocą dla osadników na pograniczach cywilizacji, których chronią przed atakami barbarzyńców i złych istot. Z reguły obszar o promieniu 35 kilometrów zajmuje jedno stado, które patroluje go i dba o porządek w jego granicach. Dzięki takiej organizacji lammasu są w stanie sprawnie reagować na pojawiające się zagrożenia. Samice lammasu występują zdecydowanie rzadziej od samców i stanowią około 20% populacji. W każdym legowisku przebywa pewna liczba młodych, na ogół nie więcej niż 1/5 wszystkich osobników.

Raz w miesiącu przywódcy stad zbierają się na naradzie, na której omawiany jest przebieg wojny ze złem. Zgromadzenie to nosi nazwę Białoksiężyca, ponieważ odbywa się pierwszej nocy pełni. W zgromadzeniu uczestniczyć może nawet do 50 lammasu. Takie nagromadzenie przedstawicieli czystego dobra sprawia, że cała świątynia, w której przebywają, świeci jasnym blaskiem. Z pewnością jest to w danym momencie jedno z bezpieczniejszych miejsc Wieloświata.

Lammasu witają życzliwie na swym terenie wszelkie dobre istoty. Te z tendencjami do neutralności są traktowane uprzejmie, jednak lammasu mają na nie oko. Źli intruzi otrzymują tylko jedno ostrzeżenie, a następnie są atakowani przez całe stado. W razie potrzeby przywódca wzywa na pomoc lammasu z sąsiedniego terytorium. Szczególną niechęcią darzą te istoty lamie i mantikory.

Większy lammasuEdytuj

Ta odmiana jest nieco masywniej zbudowana od zwykłych lammasu. Jej przedstawiciele towarzyszą niektórym stadom mniejszych pobratymców, zwykle pełniąc rolę przywódców. Posiadają zdolność wędrówki po Astralu i Eterze i teleportacji, a oprócz telepatii dysponują zdolnością komunikacji empatycznej.

Niebiański lammasuEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki