FANDOM

Mówi się, że stworzenie zdolne pożerać Moce uwiło sobie leże na Gehennie, że co noc jego skowyt stacza się ze zboczy wulkanów wysysając z Oczekujących oraz Gestorów ich wiarę. Wszyscy odczuwają lęk przed tą nienazwaną okropnością, obawiając się że mogą stać się jej następną ofiarą, nawet Potęgi nie chcą z nią zadzierać.

IstotaEdytuj

Plotki nie odbiegają znacząco od prawdy. Stworzenie pochodzi z Planu Materialnego zwanego Aebrynis, dokładniej z kontynentu zwanego Cerilla. Jest jednym z "awnsheghilien" czyli Plugastw. Jego krew jest nasączona mocą pewnego zgładzonego boga zła. Plugastwa stają się wciąż coraz potężniejsze, pochłaniając istoty w których żyłach też płynie boska krew. Plugastwo jest nazywane Wybuchrybą, ale jego charakter jest nawet bardziej gwałtowny niż wskazuje na to imię. Jego skóra jest sczerniała, bowiem istota ta przybywa w ogniach Gehenny już bardzo długo. Jednak jeśli by przyjrzeć się jej z bliska, na co niewielu może liczyć, okaże się że jest plątaniną wijących się macek. Każda z nich zakończona jest kolcem, w którym zmagazynowano śmiertelną truciznę, zdolną zabić w mgnieniu oka. Macki wystrzeliwują z niesłychaną szybkością by zagłębić się głęboko w ciało i wyssać z niego krew.

Wybuchryba jest sprytny. Urządził sobie schronienie w jednej z najwyżej położonych jaskiń na Khalasie. Większość czasu spędza w samotności pożywiając się ciałami w zaciszu groty, czasami poluje na nierozważnych Gestorów, którzy ośmielili się tu zapuścić. Plugastwo urosło znacznie w siłę od czasu swego przybycia na Plan Ponurej Wieczności. Krew Gestorów natchniona boską mocą zaczęła przekształcać ją w coś jeszcze straszliwszego i fascynującego. Plugastwo nie może się już wprost doczekać kolejnych "posiłków", by zagarnąć jeszcze więcej mocy.

GrotaEdytuj

Leże Plugastwa to z pozoru niczym nie wyróżniająca się, olbrzymia grota. Wybuchryba "udekorował" ściany skórami pokonanych istot. Z niżej położonych rozpadlin czasami unoszą się kłęby trujących gazów wulkanicznych, które przed wiekami rozsadziły litą skałę by utworzyć właśnie tę jaskinię. Strumienie magmy wolno przetaczają się gdzieniegdzie, pokrywając grotę ciepłym, blaskiem. Plugastwo czuje się dobrze w swoim "domu", oddychając siarkowymi oparami, które paraliżują normalnych ludzi, staje się nawet jeszcze silniejszy i agresywniejszy.

ŹródłaEdytuj

  • "Planes of Conflict"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki