FANDOM

Leprechaun.JPG

Leprekaun

Leprekauny (ang. leprechaun) to małe istoty baśniowe uwielbiające magiczne sztuczki i nieszkodliwe figle. Zamieszkują spokojne, bogate w zieleń krainy. Ich bogiem jest Squelaiche.

Jak głosi plotka, leprekauny są krzyżówką jednej z odmian niziołków ze specyficznym gatunkiem rusałki. Mierzą sobie około 60 centymetrów wzrostu, mają szpiczaste uszy i nosy. Mniej więcej 1/3 mężczyzn tej rasy nosi brody. Charakterystyczny strój leprekauna składa się ze szpiczastych butów, brązowych lub zielonych portek, zielonych albo szarych płaszczy i czapek z pomponem lub kapeluszy o szerokim rondzie. Wielu leprekaunów delektuje się tytoniem palonym w długich fajkach.

Leprekauny są z natury nastawione pokojowo i unikają walki. Ich zdolności magiczne umożliwiają stawanie się niewidzialnymi, polimorfowanie przedmiotów, tworzenie bardzo przekonywujących iluzji i brzuchomówstwo. Doskonały słuch bardzo utrudnia zaskoczenie ich. Wrodzona skłonność do złośliwych, choć niegroźnych figli sprawia, że często okradają napotkanych podróżnych, rzucając się następnie do ucieczki. Nawet zaskoczone w swym legowisku grają na zwłokę i starają się wywieść intruza w pole.

Leprekauny żyją w nazywanych klanami rodzinach, liczących zazwyczaj około 20 osobników. Członkowie klanu posiadają wspólne nazwisko, co ułatwia wzajemną identyfikację. Legowisko leprekaunów to najczęściej sucha, ciepła jaskinia wyposażona w palenisko, dywany i meble. Leprekauny nie są szczególnie płodne - zwykle na 10 członków klanu jeden jest dzieckiem, od urodzenia dysponującym takimi samymi czaropodobnymi zdolnościami co dorosły. Klany posiadające to samo nazwisko utrzymują stałą łączność i niezwykle szybko wymieniają się informacjami. Istoty te nie tworzą większych społeczności ani bardziej złożonej struktury społeczne. Choć chodzą plotki o Królu Leprekaunów, żadnemu z przybyszy z zewnątrz nigdy nie udało się go spotkać.

Leprekauny odżywiają się w sposób podobny do cywilizowanych humanoidów, szczególną atencją darząc jednak wszelkiego rodzaju wina. Ta słabość może zostać wykorzystana przeciwko nim przez sprytnego podróżnika. Stworzenia te cenią sobie również złoto, którego spory zapas trzymają zawsze w legowisku. Okradzione, są w stanie zrobić wiele, by odzyskać swoją własność. W ostateczności zgadzają się nawet na spełnienie trzech ograniczonych życzeń złodzieja, choć interpretują je wyjątkowo przekornie. Czasami z udawanym zachwytem proponują intruzowi czwarte życzenie, po wypowiedzeniu którego efekty poprzednich znikają, a nieszczęśnik zostaje teleportowany do lokacji bardzo odległej od siedziby sprytnego skrzata. Leprekauny traktują z wrodzoną nieufnością ludzi i krasnoludy - istoty znane ze swej chciwości. Z większą życzliwością traktują elfy, niziołki i gnomy. Choć z natury złośliwe, ich dobra natura sprawia, że nie patrzą biernie, kiedy dobrej istocie dzieje się krzywda. Zazwyczaj dobrze wyczuwają intencje obcych i dobrze traktują tych, którzy są nastawieni przyjaźnie. Nawet ich jednak nie zabierają z własnej woli do legowiska. Wyjątek czynią dla ciężko rannych, nawet wtedy upewniają się jednak, że nie są śledzone a pokrzywdzony nie widzi trasy.

Leprekauny są najaktywniejsze w miejscach, porach i datach uznawanych za graniczne. Najłatwiej spotkać je, cieszące się i celebrujące o zmierzchu i świcie, na wybrzeżach i podczas dni równonocy albo przesilenia.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki